Kaninspråket

P

Pretty

Hejsan, jag har ett liten fråga. Min kanin (8 veckor gammal) sprätter med bakbenen ibland när den hoppar omkring eller när jag släpper in den i buren. Varför gör den så??

Sv: Kaninspråket

Jag vet kommer faktiskt inte ihåg:confused:min kanin gör så också i bland men jag kommer inte ihåg vad det var

Beror på om dom bara sprätter med bakbenen eller om dom dunsar hårt i golvet/marken..

Brukar sprätta med bakbenen då dom skuttar för att dom är glada..
Dunsar dom hårt i marken/golvet så visar dom de andra kaninerna eller dig att den vill vara ifred..

Om den sprätter med bakbenen då du är på väg att ta ner din kanin i buren så kan det vara att den känner sig osäker och rädd eftersom det känns ganska högt för kaninen..
Håll ett bra grepp om kaninen då du släpper ner den så den känner att den inte är på väg att glida ifrån händerna på dig

Okey, hon sprätter med benen när hon springer, eller hoppar också ibland hastigt åt sidan i buren eller i lekhagen. är det för att hon är busig?? Hon är inte rädd av sig annars och kommer gärna fram och hälsar :D

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Scata
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Bufera
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 019
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17