P
Pretty
Hejsan, Jag tänkte starta en tråd om kaninrasen Teddydvärgvädur där man kanske kunde dela med sig fakta om rasen m.m Rasen är ju inte godkänd i svärge "än" men är vanlig i både Tyskland och Danmark som inte ligger så långt här ifrån Själv så har jag en Teddydvärgvädur som jag hämtade för ca.2 veckor sen När jag sedan blir större så har jag även tänkt att ha en liten "hobby" uppfödning av teddydvärgvädurar eftersom jag är väldigt försjust i den rasen, men ska dock vänta minst 3 år till eftersom detta är min första kanin. Men är det någon som vet någonting mer om rasen?? Det är svårt att hitta så mycket fakta om den eftersom den inte är godkänd i Sverige ännu. Har ganska länge tänkt tanken att den kan ha framavlats för att locka kunder om du förstår vad jag menar. Den är ju otroligt sööt med all päls, (ser ut som en tussboll) Men är detta värkligen bra för kaninen, jag menar den ser ju ingenting när man inte har sattit upp en toffs eller liknande och den blir väldigt lätt tovig! (den skulle knappast klara sig att leva ute i naturen ), Någon som vet någonting om detta?? // Carro