R
Rihonin
Jag har en kastrerad kaninhane sedan drygt 2 månader tillbaka (han blir 7 år till i sommar och jag har haft honom typ hela livet) och har nu fått en liten hona på 8 veckor. Det var tänkt att dom skulle vara tillsammans för sällskap då jag kan vara borta hela dagarna (plugg å jobb) men det går inte. Han bara försöker para sig med henne? Vad är fel, han är ju kastrerad och där se dom att man skulle vänta minst 3 veckor innan han fick träffa en flicka. Jag har väntat mycket längre än så (dom där drygt 2 månaderna) och det funkar inte. Vi lider av det alla 3 (jag å två kaniner) då jag inte mår bra av att lämna dem utan sällskap (jag måste ju sära på dem) lillflickan för hon blir "brutalt våldtagen" om jag inte passar dem och det gillar hon inte alls, samt hanen som inte fattar varför han inte får följa sina "instinkter".
Kan jag göra något för att ändra på detta? Finns det något man kan ge honom/henne som gör att detta beteende försvinner? Medicin, p-piller (hälst inte för hon ä ju så liten), örter som minskar begäret till sex?
Snälla hjälp, jag är helt desperat
Jag vill ju bara mina änglar väl.
Kan jag göra något för att ändra på detta? Finns det något man kan ge honom/henne som gör att detta beteende försvinner? Medicin, p-piller (hälst inte för hon ä ju så liten), örter som minskar begäret till sex?
Snälla hjälp, jag är helt desperat
Jag vill ju bara mina änglar väl.