Kaninj*veln håller på att förstöra min världsbild!

Tassetass

Trådstartare
Jag har aldrig tyckt om kaniner. Har ansett att de är hjärndöda, själalösa, elaka små jävlar förklädda i söt pälskostym. Har aldrig träffat på en kanin som bevisat motsatsen heller, utan ALLA som ägaren säger är sååå snälla och sååå väluppfostrade och sååå smarta har visat sig vara... Ja, se tidigare resonemang.

Men nu! En bekant till min syster har bett att få ha sin dotters kanin hos min pappa, vilket han gick med på eftersom han redan har mina systerdöttrars två kaniner hos sig under vintern. Mina systerdöttrars kaniner är såna där hemska saker, men den här nya - den skrämmer mig på riktigt!

Skulle ge kräken mat, och den dära nya kaninen var ju helt tokig! Han nästan klättrade upp i famnen på mig, blev som en lycklig disktrasa när jag kliade honom och försökte brotta sig ut när jag skulle gå ut ur boxen. Han var ju... Snäll! Varken bet eller klöste och såg nästan ut att registrera att man lockade på honom.

Jag vet inte vad jag ska tro. Visst är den kaninen helt unik, det finns väl inga fler? :D

/Jenny - minus ett luftslott.

Sv: Kaninj*veln håller på att förstöra min världsbild!

Johoooooooooodå! Grannflickornas båda hanar är precis just såna! :banana: Hur goa som helst!

Okej... 3... Av ett antal miljoner. Kaninen hos pappa är fortfarande unik... ;)

Våran söta kanin är än så länge sådan och han är en 3-4 månader gammal nu (har ingen aning när dom kommer i tonåren).
Söt och snäll sak som bor med mina marsvinsflickor köpt till min dotter. Han är nästan löjligt snäll den ninnen och måste ha blivit gosad som baby redan. Absoult ett bra köp men så är han dvärgvärdur (säkert korsning iofs då han har ett smalt huvud).

Min kaninhona klättrar på väggarna om man går förbi hennes bur :crazy:

jag förstår inte hur skönt det kan vara att bli klappad i evigheter?
jag får kramp i hela kroppen.
Hon är mycket krävande min kaninhona, hon kan aldrig sluta kela.

Är det ingen som kommer så "klappar hon sig själv" med saltstenen :rofl: Inte kliar, nej hon stryker huvudet medhårs mot saltstenen! :rofl:

Jag har blivit biten av allt för många kaniner. Dem gillar inte mig och jag litar inte på dem. Läskiga ;)

Kaniner ÄR underbara! Men bitska kaniner är ju det värsta som finns istället.

Min gamla nin Nicke var det underbaraste jorden skådat. När han hade ungar med Lisa och dom fick mat (han bodde alltid med ungarna, underbar pappa :love: ) så la han sig på mamma Lisa när hon försökte äta, när ungarna var färdiga fick dom äta, själv väntade han till sist. Dog 2001 efter sin andra hjärnblödning.

Vi hade en raring som var inacorderad i stallet under vintern, ibörjan tänkte vi inte så mycket på den, men på våran var han ständigt lös med i stallet, satt och fikade med oss och ville gosa jämnt, det var sorg när kaninen ägare tog hemma honom under sommaren... Tack och lov fick honom tillbaka till vintern därpå!

Min Orvar är bäst :love: . Fransk vädur, 16 mån, född och uppvuxen här hemma. Är som en "liten hund". Går lös på gården nästan varje dag och låter sig stoppas in i buren varje kväll.
Min Texas, dvärgvädur 17 mån, inköpt som bebis, är näst bäst :love:
Honorna (har 4 st) är lite ojämnare i humöret, men för det mesta goa.

Jodå, det finns flera!
Min kaninpojke är också jättekelig. Han har lyckats charma en av mina "ingen-kanin-gillar-mig" kompisar. Han är väldigt egen, har egna idéer och så om allt, det är väl det som gör honom så charmig. Och så är han snäll. Man (dock inte jag, då bråkar han) kan göra vad man vill med honom!

Måste nog hålla med tassetass är jag rädd, gillar alla djur (typ) men kaninen gillar jag helst på avstånd, bakom galler, men då är dom små lömskingarna å andra sidan ganska söta ;)

av mina 5 (2 är mina, 3 är min systers) är det 4 som är jättesnälla,..tycker dock att min systers rex är lite läskig, kan hoppa på en ibland:P

det hela handlar om hur pass kompetent man är som djurägare.
okunniga kaninägare = otrevliga och olyckliga kaniner.

men hon är inte det mot min syster..vi har haft kaniner i hea mitt liv och kom inte och säg att vi inte kan något om kaniner!!:@

Min kanin(död)

Var en j*vel på att springa bakom hundarna(döda) och bita dem i hasorna på slutet när han levde så morrade han och jag sig på hela fanmiljens ben snacka om blåmärken om man inte hade strumpor på sig! :rofl: :rofl: Men min mamma var det en som hade respekt för :angel:
Förutom när hon stod vid telefonen (inte sladdlös då) i hallen då var det en som juckade för fullt på hennes fötter :rofl: :rofl:

Min kanin är supersnäll! Han var "kull-favoriten" hos familjen som födde upp honom, så han blev ju mycket gosad med när han var liten... Men han är så fin min lilla Vanilj! :D

Jag fick en enda kaninunge i en kull som föddes 27 juni och tänker man på horoskop så ör det visst det ultimata att ha en kräfta kanin :angel:

Denna hanunge är den mest kelna, tillgivna, lugna, barnvänliga kanin jag som 13 år som uppfödare skådat! Min son på snart 3 år kan bära omkring på honom i timmat, släppa honom, låtsasjaga honom osv och inte blir kaninen rädd! Blir det jobbigt gömmer han sig bakom soffan! helt rumsren och när jag kommer som han älskar så springer han efter mig så sött och han kommer när man lockar :love:
Söt är han oxå och så himla liten har stannat på 700 g :love:

{E6C02B64-F7C3-4B52-AE15-5C6517F6F86D}.jpg

{E0F95E5D-23A7-4E8F-BDDA-6BBD66528CCB}.jpg

Och ja han är gosad med sedan han knappt hade päls, men en bra kanin blir självtam i vilket fall ;)

Mina kaniner är lite olika i temperamentet

Grå löwenhona: Supersnäll! Ordet bitas och rivas finns inte i hennes lexikon.
Brun löwenhona: Hrm, mysig kanin men hon kan minsann anfalla, bitas och rivas. Men hon är den jag älskar :love:
Viltfärgad löwenhane: Guuuud så snäll! Kan vara lite macho och låtsas vara tuff men i famnen är han den mysigaste och gosigaste kaninen på hela jordklotet.

Jag har fött upp kaniner, mest dvärgvädurar men även hermeliner. Och även om jag älskade alla, så kommer det alltid finnas en kanin som man minns med ett extra stort leende...

Min systers viltgrå dvärgvädur Pucko! Han var som en hund i beteendet, sökte alltid uppmärksamhet, ville sitta i knät och mysa, sprang runt lös inne i huset, kom när man ropade på honom, sov i smutstvätten etc. Plus att han vekade vara kär i mig :D . varje gång jag kom in i kaninstallet så började han grymta högt och ville komma ut till mig. Var han lös i trägården så sprang han alltid efter mig, vart jag än gick. Låg man och solade kom han och la sig brevid.

Han var verkligen speciell, en riktig personlighet!

Min ninis är jättesnäll! :D har ALDRIG bitit mig :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka