Kaninhus, modell större.

H

Hiwiie

Köpte häromdagen ett kaninhus, ett sådant man har i buren som de kan hoppa in i eller sitta ovanpå. Kruxet är att mina kanicklar är för stora. Har försökt hitta ett större men utan resultat. Tips på vart man kan hitta detta? Eller är jag dömd till att ta tag i hammarn och spika ihop ett skjul själv :p

Sv: Kaninhus, modell större.

Jag har letat efter sånt som du menade, men det är svårt! Vill ha i plast och så att taket(där de kan hoppa upp på) får stöd på tre sidor, om du förstår.

Letat i alla affärer, men finns inte bara om man ska köpa hela buren:smirk:

Vad för matriel vill du ha den i?

Tja, hade tänkt ett i trä kanske.. Men finns de andra material som är bättre så provar jag gärna!

Och som sagt så vet du vart du får tag i en sån, jag slänger det snart :p haha.

TS;
Bäst blir det ju om du gör det själv, perfekt storlek och så :D.

det är ganska lätt att göra ett eget om man inte vill ha det såkomplicerat:D

Har exakt samma problem, har köpt flera hus som varit för små. Men han har älskat att sitta uppe på dom.
Innan dess hade jag ett kartonghus, efter en stereo. Den passade perfekt, fast regnet blötte ner den... På djuraffärerna har de bara små hus, även fast min kanin är en dvärgvädur får han inte plats.

Jag antar att vi får bygga egna hus! xD

haloo:D jag byggde ett eget hus till min kanin efter som det gamla var för stort så han inte kunde kura ihop sig nu under vintern som kommer...jag gjorde såhär: (huset blir fast i väggen och trekantigt)

mätte upp hur stort det skulle vara och satte upp lister längs med väggen i ett av burens hörn. tog sedan någon slags skiva och sågade till så att den passade uppepå listerna i hörnet och skruvade fast med hjälp ifrån lillebrorsan. sedan tog jag mera skiva och satte från golvet upp till skivan uppepå listerna och gjorde väggar. klart:D sedan kan man ju göra lite som man vill men endå:D hoppas ni förstår vad jag skrivit....:angel:

Ett alternativ om du inte är så händig med hammaren, är ju att sätta in en hylla ist för att bygga ett hus. Samma funktion, att de kan gömma sig under eller sitta ovanpå...

Ta en gammal vattenbalja och såga hål i, det har jag gjort.
Det blir ju visserligen ingen botten, jag har mina tunnor står inne. Har sågat två hål i den, så de kan springa rakt igenom och inte känna sig instängda. Det fina är också att tunnan/baljan går att sitta på också :)

Det syns lite av den blå tunnan här:
http://www.pixbox.se/pic_show_id20996628.html

Har en gammal svart balja också (sån man kan köpa till hästar och ha vatten i), men den har jag ingen bild på.

Till mina kaniner har jag ett isolerat hus med ramp som är en liten bit upp från marken. Som jag då byggt själv. Enklast är ju att bygga det själv.

Sambon tog en gammal hurts som sågades av till lagom höjd och sen ett ingångshål.
Våra kaninen har maten uppe på lådan, jättesmart för det hamnar mindre med spån i matskålen nu.

Ett alternativ om du inte är så händig med hammaren, är ju att sätta in en hylla ist för att bygga ett hus. Samma funktion, att de kan gömma sig under eller sitta ovanpå...

det är lag på att kaninerna ska ha sitthylla. sitthyllan kan också utgöras av bolådans tak.

jag har bo till mina kaniner, men kommer sätta in hyllor till dom som inte ha det. mycket smidigare och sen skäl huset ingen plats av buren. hoppas ni förstår. är inte så duktig på att förklara.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar