M
Magrinette
Min ena hona har börjat, vad jag tror, märka revir. (ca 6 månader gammal) vi har kisstänk ut över hela golvet ca 1 meter från buren och upp på väggen bakom (Vi har som tur är en plastplatta där)
Varför gör hon så och hur får man dem till att sluta?
Hon har dessutom blivit aggressiv och "morrar" och bits om hon får chansen. Hon delar bur med vår andra hona (syskon) och de bråkar aldrig, dock brukar den kissande honan försöka para den andra. Vi har fått konstaterat att det är en hona och även den andra.
De ligger ofta ihopa i buren och bråkar inte ute heller, de är ute mycket varje dag.
Någon som har tips? Som det är nu får jag skura golvet runt buren varje dag och så har jag ALDRIG haft det med tidigare kaniner.
Tacksam för allt snabba tips!
(Har även rådfrågat veterinären med svaret "jag vet inte")
Varför gör hon så och hur får man dem till att sluta?
Hon har dessutom blivit aggressiv och "morrar" och bits om hon får chansen. Hon delar bur med vår andra hona (syskon) och de bråkar aldrig, dock brukar den kissande honan försöka para den andra. Vi har fått konstaterat att det är en hona och även den andra.
De ligger ofta ihopa i buren och bråkar inte ute heller, de är ute mycket varje dag.
Någon som har tips? Som det är nu får jag skura golvet runt buren varje dag och så har jag ALDRIG haft det med tidigare kaniner.
Tacksam för allt snabba tips!
(Har även rådfrågat veterinären med svaret "jag vet inte")