Kaninfight

Rea

Trådstartare
Mina 2 kaninhonor som levt tillsammans sen dom var små bebisar (systrar) har på sista tiden börjat bete sig lite märkligt. Dom försöker para sig med varandra, slåss och jagar varandra, dom har aldrig varit osams förr och inte heller har dom varit ifrån varandra.
Dom är födda i juli i fjol och är då altså knappt ett år.
VARFÖR gör dom såhär och kommer dom att behöva bo separat i fortsättningen :(, tråkigt för dom tycker jag.

Men snälla...
Givetvis är jag det annars hade jag inte tyckt att det var konstigt, vänder man upp och ner på en kanin kan man kolla deras kön :idea:, smart va ;)!
Fler tips?

Jag hade två kaniner ,en hane (som lever) och en hona -trodde jag . Sisten var jävligt sent utvecklad så det fanns...ingenting där på typ...tie månader nästan . Min äldsta hane satte på sin syster när han var fyra månader .
Därför fattade aldrig jag varför dom jämt slogs ,Kajsa är f.ö död nu (tandanomalii)

Är du jättehundra på att det är två honor så får du väl sära på dom ,syrrans storen (stor vädurshona ,sur som satan om reviret) tål INGEN ,jag släppte ner henne i buren sist och hon flög direkt på mitt ben .

Det lutar åt att dom får vars en "etta med kokvrå", får stycka av buren om dom inte slutar med sina ryck. Tänkte göra ett sista test imorgon och bygga en utehage på 2X2 meter, fixar dom inte att gå tillsammans då blir dom särbos permanent.

Testa först med mer stimuli som grenar att gnaga på o saker att hoppa upp på o gå under i e stor hage, de brunstar säkert o kan då bli griniga mot varann. Eller så är den ranglåga nu sugen på att bestämma lite o gör uppror, så länge de inte biter upp stora sår, så är inga små pälstussar någon fara.

:bow: Hade tankarna åt det hållet, tänkte att det kunde ha något med könsmognad att göra. Lite sårskorpor har den ena men det är inga jättestora saker. Du tycker jag kan prova ett tag i hagen då alltså, hur länge och ofta kan brunsten ställa till det så här :confused:?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 383
Senast: MattiZ
·
Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 739
Övr. Katt Ja nu blev ju rubriken inte helt 100 men hursomhelst! Vi skaffade en kattkompis till vår heliga birma (hankatt) i oktober förra året...
Svar
10
· Visningar
2 216
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama