Tender

Trådstartare
Vart kan man hitta vuxna kaniner som (helst) bortskänkes?

Min kaninhona har dött (fick henne som vuxen och hade henne i 7år :( ) och nu är den kastrerade hanen kvar, och ifall någon inte vill ha sin kanin kvar så kan den ju hellre leva vidare hemma hos mig... men vart hittar man dem? jag är inte direkt i åldern där mina vänner har kaniner längre...

Sv: Kaniner

Blocket var också min första tanke. Du kan inte ha sån tur att du har ett omplaceringshem i närheten? Ett annat tips är att kolla anslagstavlorna i mataffärerna samt hos veterinären. :)

Ska nya kaninen så småningom bo ihop med hanen? Försök att få ha den på prov ett litet tag så du ser om det verkar funka. Inte skoj för vare sig dig eller kaninerna om de verkar vara pissesura på varandra redan från början...

(Lite OT, men jag skaffade första kaninen när jag var 25. Det är fortfarande ingen av mina vänner som nappat på idén... ;))

Jag bor i sundsvall.

blocket är redan kollat. och ingen kanin (förutom kaninungar för 300kr+). jag vill helst inte ha en ung/liten för min kanin är "ganska" stor och inte riktigt förstår det :angel:

Jag hade samma problem som dig i våras. Vi miste vår älskade, dyrkade Figge och hans nioåriga kullsyster blev ensam kvar. Hon blev otroligt ledsen och nedstämd så vi bestämde oss nästan direkt för att hitta en annan kompis till henne.

Det visade sig vara betydligt lättare sagt än gjort. Vi letade på blocket och liknande, och hittade bara det du också hittar: Unga kaniner som är dyra. Vi ville helst ha en äldre kanin eftersom vår hona är så väldigt gammal, och att lägga flera hundra på en kanin som hon kanske inte ens skulle tycka om kändes lite sådär.

Till slut löste det sig på näst bästa sätt; en bekant skulle flytta och kunde inte ta med sig sin kanin. Hon hörde av sig till oss och undrade om vi kunde ta hand om den, utan att veta om att vi letade kanin just då. Det var en okastrerad, tvååring innehane, så det var inte optimalt, men nu är han kastrerad, ute dygnet runt och han och Stella har blivit nära vänner. Slutet gott, allting gott.

Mitt tips är alltså att se dig runt i din bekantskapskrets, kanske inte bland de närmsta vännerna men bland vännernas vänner. Det finns så många kaniner som bara sitter där och som ingen bryr sig om. Man måste bara hitta dem. Du kan ju också försöka annonsera själv, på blocket eller på ica.
Lycka till :)

kl

Det finns ju gott om även vuxna kaniner på blocket? Även på kaninforum. På det sistnämnda kan du även leta transporthjälp så du kan leta efter kanin lite längre bort också.

hej !
jag har två vuxna honor som jag inte kan ha kvar som du kan få du kan få båda eller bara en , bor vid karlstad . dom är brun vita:)

Hej! Jag vet inte, men en användare här på buke som heter Muppia har en kanin som hon inte kan ha kvar. Vet ej var hon bor men du kan ju alltid kontakta henne och se. Hon har gjort en tråd redan i forumet "andra djur"

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 978
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 800
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka