Kaniner och snö

Kilauea

Trådstartare
Har sett bilder här på buke, kaniner i sele ute i snön...
Måste bara höra om det är ute-kaniner och vad de tycker om snön?
(Man brukar ju se en del katter som går och sprätter med benen och säger fyyy snö :p )
Så hur är det, är era kaniner ute och skuttar i snön?

Sv: Kaniner och snö

japp, ja brukar ta ut min kanin varje dag i snön, han älskar det, springer runt, gräver (vill ju veta vad som finns under ;) ) och rullar sig i den... så jag antar att han gillar snö :) ;)

Min kanin bor ute året om=) det tycker han är superskönt, har alltid varit frisk=) är nu drygt fyra och älskar snö=)

Från i år (dock hade det inte hunnit komma ngn snö)
PICT0230.jpg

Charmig bild!
Har ju en inne-kanin, som är ute i sele på sommaren och jag har funderat på vad han skulle tycka om snö, då han är så busig i övrigt (trots sina 7 år).
Men han är väldigt känslig för att bli kall om magen, så jag tror inte jag vågar riskera nåt - även om man skulle torka magen när man kommer in.
Fler kaniner därute som gillar snö?

Mina kaniner älskar att gräva och skutta i snön! Dock är de utekaniner (bur i burar där det inte kommer in snö), jag skulle inte våga ta ut en innekanin på vintern. Visst, det kan säkert gå bra men vissa är väldigt känsliga för temperaturäxlingar - jag skulle inte chansa.

Vet inte om du syftar på min Loa (sele i snö..). Hon är utekanin, tycker om snön men inte selen ;).
För tillfället skuttar hon runt på gården och jag lockar förgäves med godsaker - hon tänker INTE låta sig fångas! :crazy:

Tänkte på bilden i detta forum, men din Lola var söt. Är det än Löwchen??

kan det varit min kanin du tänkte på.han e utekanin vet inte riktigt hur han gillar snö men han gillar iaf inte sele

Hm, verkar bli en bildtråd det här....fast jag menade bara att kaninen på bilden som Linn_89 satte in i tråden. (Okej, alla kaniner är söta, jag menar inget annat.)
Fler kaniner, kanske bilder?

jag har två kaniner med otroliga personligheter... :smirk:
ludde (hanen) älskar snön! men majken (honan) hatar snö. hon vill absolut inte vara ute och hoppa i snön. jag tror hon är lite fisförnäm av sig och vill inte smutsa ner sig :d

Mina bor i stallet, och tycker det är spännande med snö. Tror inte det skadar dom alls.

hemlig skrev:
Tänkte på bilden i detta forum, men din Lola var söt. Är det än Löwchen??

Okej, hade samma bild i en annan tråd så därav kom min undran!
Mina kaniner Ia och Loa är kullsystrar och är korsningar med löwen/rex. Helt underbara flickor! :love:

(Är inte löwchen en hundras? ;) )

katter är mesiga djur ;)

mina utekaniner springer på allt underlag som kommer i vägen.

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 839
Senast: fixi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama