kaninen dricker väldigt mycket!

M

mariiaE

hon börjar bli till åren min lilla tjej, och har börjat dricka väldigt mycket! kan hon ha ngn vitamin/mineral brist eller är det njurarna ? :(
ngn som har tips på vad jag kan ge henne, eller så!

Sv: kaninen dricker väldigt mycket!

komigen! jag är orlolig för min lilla flicka.........

:love:
15193161.jpg
[/url][/IMG]
15193162.jpg
[/url][/IMG]

är hon inte söt ? =)

Hur mycket är mycket? Och hur mycket drack hon förut? Hur länge har det pågått?

Har du gett något nytt foder (eller bytt till annat märke, bytt hö eller så...)? Har hon börjat äta mer hö eller något annat?

ökad vätskekonsumtion kan bero på två sjukdomar: det kan vara njurarna och det kan vara diabetes inet av detta är speciellt ovanligt på äldre dagar.
Men har du bytt foder eller ändrat burens läge så kan även det påverka.

När min kanin fick problem med tänderna började han dricka mycket, så det bör man också kolla!

Två av mina började vid ett tillfälle dricka mkt pga av problem med tänderna ..
Så kolla det =)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till...
2
Svar
29
· Visningar
1 919
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 299
Senast: Puffindog
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka