Kaninägare igen!

T

Tofslan

Jag var just och hämtade två underbart söta kaniner! En hermelinpojke (ca 5 år, kastrerad) som heter Joppe och en hermelin/lejonhuvad flicka (ca 2år) som heter Nellie.

Deras ägare skall flytta och kan inte ta med sig kaninerna så från och med nu bor det lilla kärleksparet hemma hos mig.

Min förra kanin dog i våras och det känns riktigt bra att ha kaniner igen, hoppas att allting går bra och vi kommer bra överens :D

Sv: Kaninägare igen!

Lite OT men 5 år är det inte lite gammalt? hur gamla blir kaniner?

nja så gammalt är det inte ;) tror nåra här på buke har haft kaniner som levt till 13 lr nåt, själv har bibba och jag en bit kvar... snarare 5 år :P

De kan bli 10 och ibland några år till på det.

ca 6-9 år brukar man ju säga är en normal livstid för kaniner, men en del blir ju äldre än så :)

En Välmående Kanin blir runt 8 år men kan bli äldre:)

Liknande trådar

Däggdjur min granne som bor typ 20 meter ifrån oss, har haft två kaniner.. ena dog för ett halvt år sen ungefär förmodligen då andra grannens...
Svar
8
· Visningar
1 570
Senast: Tinuri
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·
Övr. Katt Jag skrev en tråd för några månader sen om en "vildkatt" som kom hit! Jag annonserade på blocket, satte upp lappar och ringde runt till...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: Capel
·
Övr. Djur Såg i en annons att en kille skänkte bort två kaniner med bur, och var inte särskilt långt bort heller (1,2 mil = 20min med bil)...
Svar
8
· Visningar
1 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka