NagelacksBeroende

Trådstartare
Min kanin är nu ungefär 9 år... Han är svart / mörk brun...
Och är typ grå på nosen och svansen. (har även tappat päls på svansen, så det är inte så mkt päls på svansen och det lilla han har är grått.)
Och har har typ tappat pälsen på insidan av bakbenen. :confused:
någon som vet om det är för att han är gammal eller kan det vara något annat?

Han har även börjat dra sig undan mer.. Han ligger mest och vilar / sover också...
är det för att han är gammal ... ?

Oftast när man kommer så sitter han mest i ett hörn med sitt hö och vilar / sover...
men om man skramlar lite med matskålen brukar han komma fram och hälsa. (mat-vrak. :devil: :p)
han slickar jämt på min näsa / hand när han kommer fram också... :love:

Ibland när man tar upp honom låter han lite konstigt också...
typ "piip" ...
Är det också för att han är gammal ?

usch, är så... hmm.. orolig för att han ska dö snart. :(
Han är ju min lilla snutte. :(

hoppas någon förstår mina virriga förklaringar till saker...

Sv: kanin.

Min kanin var ungefär likadan som din.
Fast han var lite yngre, han var 7 ½ år gammal.

Det slutade med att vi bestämde oss att ta bort våran älskade kanin. Faktum är att vi tog bort honom i tisdags (1 februari-2005). Det var jättejobbigt, och jag fick väldigt dåligt samvete för det jag gjorde. Men nu känns det bättre, och trots att jag saknar honom så otroligt mycket, så vet jag att han har det bättre där han är nu.

Inte för att vara elak, men det kanske är dags att säga hejdå till din älskling.
Kom ihåg att du alltid kan skriva till mig om det är något, jag vet precis vad du går igenom.

Kramar i miljontals

okej... :(

men oftast verkar han må bra, men ibland så bara ligger han och sover.. men det kanske är förståeligt pga att han är så pass gammal .. ?

usch, så jobbigt. :/

man vill ju inte ta bort honom i "onödan" om han inte mår dåligt...
du förstår nog vad jag menar...

:(

:bump: Ja man ska gu inte ta bort dom om dom inte lidder :mad:
men han är gammal och du får vara försiktig vad du gör med han :(
för han kannse inte årker så mycket! :cry:

:cry: Men jag är inte säker men det är kannse dags att säga farväl snart (snyft) :cry: :cry: :cry: :cry:

:p Jag har sälv en kanin som är tre år hon heter Rosi! :love:

:) Du kan skriva till mig också om du ;) vill ha stöd och vänskap så finns jag altid till hans! :D :idea:

jaa, det är väl snart dags att säga farväl.. :(
han är ju ändå 9 år.. så han har ju funnits ett tag...

jag tar det alltid lungt med honom.. :p hehe

jag har 9 kaniner till.. :p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 144
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 843
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama