Kanin vs minigris?

Shettisar

Trådstartare
En fundering jag hade, alltså inget jag ska sätta i verket!
Men tror ni att det hade fungerat med att ha en Belgisk Jätte ihop med en minigris? Dvs i hage och box?

Sv: Kanin vs minigris?

Hm grisar är allätare och kan dräpa och äta upp diverse mindre djur när dom kommer åt. Jag skulle anse det ytterst riskabelt att ha små djur som inte kan komma undan grisarna i samma utrymme.

En del grisar har utpräglad lystnad efter kött ( vi har haft både en och två sådana som blivit närmast tokiga när dom getts kött att äta (obs ej griskött). Samtidigt har andra grisar i stallet som erbjudits samma sorts kött bara förstrött nosat på det och inte ätit det med större entusiasm. Vi har tom haft en sugga som var utpräglad vegetarian hon lät kött ligga kvar i boxen och smakade ens ej på det.

Men som sagt jag skulle INTE ha kaniner i samma box som en minigris!
/KT

Haha fast det var ju ingen liten kanin det var ju en belgisk jätte.
Nej men allvarligt, jag vet faktiskt inte, det är ju inte så svårt att dela av en box iaf. så man skulle ju kunna göra det för säkerhets skull.
Grisen kan nog bli lite bufflig mot kaninen som väl är mer flyktbenägna än grisar kanske.
Den grisen jag har träffat var lite försiktig av sig, hon skulle säkert inte döda en kanin.
Men på den skulle hon ha varit, och då hade nog kaninen blivit lite rädd när den inte fick vara ifred.
Men de kanske kan vänja sig, men idealiskt tror jag inte att det är.
Fast hon brukade gå lös i stallet och på gården och det fanns kaninburar som hon nådde till, men de brydde hon sig aldrig om.

Jag hade nog inte vågat ha en gris tillsammans med en kanin dels för att grisar gärna äter kött som andra redan har skrivit, och dels för att om det är en galt har dom ruggiga betar som är vassa som rakblad och en gris som vill komma åt kaninens mat kan skada den rejält med betarna!

jag hade inte vågat ha dem ihop. Men det kanske funkar.. är grisen lugn kan det säkert gå och om det inte är en liten kanin... (men du skrev ju en jätte...)

jag skulle nog vara mest rädd för att grisen skulle skada kaninen.

Ja ,hade de om möjligt vuxit upp ihop så hade jag nog vågat,men inte idag.Grisen som jag hade i åtanke i mitt funderande är en gylta,snäll och lättlärd samt lydig tycker inte så värst om kött fast måste hon så äter hon. Grillkorv från grillen på sommaren älskar hon dock gärna med ketchup och senap :D .Just nu ensam i box pga kastraten är en stor egoist:devil: Men nej ska nog slå bort det där funderandet på sällskap överhuvudtaget.
Men jag tackar för era svar och för era åsikter.:bow:

Min Minigris är en omplaceringsgris
han är världsgo men
kan också vara litet lömsk så det
skulle nog inte fungera!

Men som ni säger växer de upp ihop så
skulle det säkert funka
eller olömsk gris...har ni sett någon sådan:rofl:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV