Kanin-tricks

gadriel

Trådstartare
Jag hade precis hittat nya hem till de kaniner jag hade kvar för att jag skulel börja plugga på annan ort men råkade få en liten herre på halsen ett par veckor innan flytt och blödig som jag var så fick han stanna. Har inte haft inne-kanin sen jag var liten så det är riktigt mysigt.

Har börjat träna lite tricks med honom de 3 veckor jag haft honom och det är riktigt roligt. Hittills kan han:

- "Sitt vackert" (stå på bakbenen)
- "Upp" (hoppa till en upp-och-ner-vänd hink ett par meter bort och hoppa upp på den)
- Ta en boll och lägga i en skål

Håller på att lära han "tass", att ställa framtassarna på min handflata, att gå på bakbenen och apportera "på riktigt" som man gör med hundar.

Är det fler som gör trick med sina kaniner, vill gärna ha lite inspiration på tricks man kan lära dom :)

Här är en filmsnutt på Otto:

Otto lägger boll i skål

Sv: Kanin-tricks

Har tränat in ''sitt vackert'' med min kanin. Han kan också ''gå på bakbenen'' och ''snurra runt''.:)

:love:

Vilken otroligt söt liten kille!!!! :love:

Tips på trick är det dock sämre med... :p

Vilken underbaring! :love:
Jag har inget tips på tricks heller, kunde inte låta bli att skriva ändå. :D

Visa gärna fler filmer, när han kan mer.

Kram, Maya

Vad söt han är! :laugh:

Klickertränar du eller kör du vanlig belöning bara?

Min hona kan gå på bakbenen samt pussas "på kommando" när jag ligger på golvet, hon kommer fram och börjar tvätta en frenetiskt i ansiktet. (lagom mysigt egentligen när man vet att de äter bajs, men samtidigt är ju tvättandet en social grej för dem :D).

Vilken underbaring! :love:
Jag har inget tips på tricks heller, kunde inte låta bli att skriva ändå. :D

Visa gärna fler filmer, när han kan mer.

Kram, Maya

;)

Idag har vi börjat träna på "snurra runt" och han började förstå riktigt bra men när kameran åkte fram började han bli lite trött i huvudet. Tränade även "vacker tass" och så en inkallning allra först i filmen men det kan han som ett rinnande vatten för då vet han att det är godis som gäller ;)

Otto-träning

Vad söt han är! :laugh:

Klickertränar du eller kör du vanlig belöning bara?

Min hona kan gå på bakbenen samt pussas "på kommando" när jag ligger på golvet, hon kommer fram och börjar tvätta en frenetiskt i ansiktet. (lagom mysigt egentligen när man vet att de äter bajs, men samtidigt är ju tvättandet en social grej för dem :D).

Jag klicker-tränar oftast, men har ett klickljud istället för klicker för det är så bökigt att hålla i det också.

Åh va mysigt :) Otto har aldrig slickat på mig, har ju inte haft honom så länge heller så det kanske kommer... gå på bakbenen är svårt säger han, ska träna vidare på det.

gå på bakbenen är svårt säger han, ska träna vidare på det.

Det är säkert skitsvårt för dem egentligen, det är ju inte en speciellt naturlig rörelse. Jag tror att det underlättar om de är på en matta så de får lite grepp och inte halkar i alla fall. Å andra sidan kan kaniner göra väldigt mycket saker i utbyte mot en smaskig godis. :D

Träna på du, mer film vill vi ju ha! ;)

R.I.P Otto :cry::cry:

Igår somnade min lilla kompis in och jag ska åka ensam till skåne om en stund, blir tomt utan honom :(

Hans syster (som han delade bur med innan) hade ett ben som ställde sig mer och mer utåt och tydligen haft kramper också, vi hjälpte till att avliva henne och troligtvis fick Otto samma sak, han har ju sen jag fick honom varit en aning ostadig i bakkroppen, inget som synts men man har sett när han hoppat att han inte riktigt haft 100% styrsel på bakdelen. Jag läste om det på nätet och det verkar jättevanligt med olika neurologiska sjukdomar på kaniner och tydligen smittar det ofta genom bakterier/parasiter. Om det nu inte var något medfött, dom var ju syskon. Det gick på bara några timmar, i lördags kväll var han pigg och glad och igår morse märkte jag att han såg lite trött ut men han hoppade ändå runt och igår em var han döende. Så otäckt.

Ja det var väldigt chockerande när det gick så fort :/

Det var så himla tomt här i måndags att komma hit utan Otto :( Igår var jag och hämtade en annan liten grabb som
behövde ett nytt hem efter att familjen tröttnat på honom efter bara en månad och han sen hamnade hos en tjej som
omplacerade honom. Han har varit hos henne i 3 mån och för en stund sedan klippte jag hans klor som var ca 1 cm (!!) för långa, och detta är en liten pojke dessutom. Hur kan man missa det..?

Neo är inte som Otto men han behövde ett hem och jag behövde någon som kan ta Ottos plats, han är lite blyg men jag hoppas han ska trivas hos mig. Har tvättat alla precis alla Ottos saker i desinfektionsmedel och hoppas att Neo ska klara sig från alla konstiga sjukdomar och få stanna hos mig länge.

Det är konstigt det där med djur, de verkar kunna ramla in i ens liv när man som bäst behöver dem. Hoppas allt går bra med den lille nykomlingen och att han får en egen presentationstråd så småningom, med bilder och allt.

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 155
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar