Kanin tappar hår

N

Notorius

Min kanin tappar päls hela tiden, inte bara att han tappar vinterpälsen, om han ens hade nån (är innekanin), utan han tappar så mkt så han är alldeles tunnhårig lite här och där.
Han är 7 år snart, men pigg i övrigt.

Sv: Kanin tappar hår

Han har vita korn i pälsen som han fått medicin mot, men det kommer tillbaka, men det är inget han verkar vara besvärad av, men jag ska in till vet igen med honom.

Låter som typiskt ålders täcken, + att han kanske fäller extra vinterpäls.. Tror tyvärr inte att det är något att göra åt. Men han kan må jätte bra många år till ändå.. Min hade samma problem de sista två åren men mådde bra i övrigt. Lycka till

Okej, så länge han mår bra av det så får jag väl sluta bekymra mig över det :)

dert låter som ohya i pälsen.. åk in till vetrenären o kolla honom.

Köp torkad brännässla på hälsokost butik och strö 1 tsk över maten varje dag samt gärna vitlöksgranulat (i pulverform smaksatt med honung) för hundar på häst & hund butik tex, ge 1 krm över maten varje dag. Det är rena vitamineralkuren för gamla kaniner :banana:

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Takire
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 846
Senast: fixi
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur