Kanin och sele

R

Raeman

Jag har en dvärgvädur, en hona, på 1 och ett halvt år. Jag har funderat på att lära henne gå i sele och då få kunna komma ut på gräset ibland. jag har haft henne i ett år och trott att det var "för sent" att vänja henne så det har inte blivit av. Men idag fick jag ett ryck och satte på henne en av katternas selar och det gick jättebra :D Hon var helt lugn!!! Efter en liten stund tog jag av den. Nu ikväll fick hon på sig en igen och då var hon inte lika pigg på det men det gick bra!

Ville bara skryta lite över min lilla ögonsten :love: :D :angel:

hehe. vad kul att det gick bra. :)
mina kaniner(9 st) tycker också jätte mycket om att gå i sele, de flesta av dem iaf. :banana:

vad roligt :love:
mina kaniner går i sele bra utom den franska väduren för han gillar inte sitt pudelsele :mad: så han springer lös på gården i stället.
den andra blandraskaninen jag har gå bra i koppel, han älskar att hoppa omkring, men om han får tråkigt så börjar han lätt att bita på kopplet så jag kan rekomndera att om din kanin börjar med det så ska du stryka på något äkligt där han biter tex. citron, det fungerade för min kanin

lycka till i fortsättningen :banana:

Jag lärde en 1½ åring o en 8 månaders sprattelsak att gå promenader, hoppa o alt möjligt, det går lika fint som en unge, inga problem!

Jag måste dock köpa en mindre sele för att inte riskera att hon tar sig ur den. Katterna är lite större än hon... ;) Men den duger till att träna med iaf!

M.

Jag fick inte min kanin förrän han var 4 år, han hade då aldrig gått i sele. Vi tränade gradvis, först inne sen ute. Nu har jag haft honom i tre år och han älskar att få skutta ute i sele. Så det är aldrig för sent!

Nej,det verkar som det är flera som vant sina vuxna kaniner att hoppa i sele. Jag ska träna på så hon får komma ut och tugga lite gräs!

M.

Tugga gräs ja.....hm, min lille skrutt är inget för det. På sommarstället går det bra, där vräker han i sig nästan.
Men här hemma, nä där tuggar han inte gräs. Han går snarare ut då för att gräva lite, vila i skuggan och få prata med barnen...Men det är min kanin det (lite speciell så att säga).
Hoppas det går bra med er "koppel-träning"!

hej!! min kanin (14 år gammal) älskar att vara ute och äta maskrosblad och gräva lite i skuggan!! men han har aldrig gillat sele! utan han springer hellre lös, men förut hade vi kedja på honom eftersom han biter sönder selar...! som sagt springer han lös i vår stora trädgård men han kommer alltid in igen till sin box (han bor i vårt stall) skulle bara säga det...

:love: :bump: :love:

Idag var hon ute en sväng på gräset på våran gård!!! :) Hon tittade sig förundrat omkring, hoppade runt lite, gned hakan mot buskarna och sen satte hon sig och tvättade sig :D Jättemodig! Trots att det gick förni folk och hundar :love:

M.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen aldrig tyckt att jag (vi) har så många djur. Jag umgås ju med andra djurälskare och där är det aldrig något konstigt...
2
Svar
20
· Visningar
5 211
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 417
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar