Kanin och regn?

fejko

Trådstartare
Tål kaniner regn? Han har ett tak att gå under men när det ösregnar skyllar det inte så bra. Får de lätt lunginflammation?

Sv: Kanin och regn?

Förkylda blir dom rätt lätt iaf...

Det är bra att ha ett bo i uteburen som är helt vindtätt och som då också skyddar mot regn.

Nejdå de trivs i regnet = inga insekter!

Jag har försökt övertyga icke hästmänniskor att hästarna fullkomligt älskar när det regnar på sommaren, vare sig det duggar eller vräcker ned. Men icke, är det dåligt väder, brrrr, då ska man vara inomhus vare sig det är människa eller häst.

Min kanin kan uppehålla sig ute i regnet om det inte regnar "hårt".

Själv har jag fått för mig att kaniner gillar att vara ute när det regnar då min kanin absolut skulle sitta utomhus när det regnade och vägrade att gå in i sitt lilla hus. Fast hon fick tillslut ge sig när det tillslut blev en stor vattenpöl där hon satt, hihihi. Fast när jag sedan skulle gå och se till henne, rättare sagt sprang ut i panik med mitt parjaply eftersom hela kaninburen hållde på att svämma över (trode ja :angel:). Men då satt hon inne i huset och huttrade å va aldeles genomvåt (som all halm också va) så då fick jag ta och ta in henne och torka henne torr så att hon inte skulle bli förkyld (som jag va säker på att hon redan va :crazy:). Men klarade sig iallafall undan förkylningen men kaniner vet nog inte alltid sitt eget bästa :crazy:

Hm, typ som ... bara för att massa människor älskar att vräka i sig godis och snabbmat behöver det ju inte vara bra för dom, eller hur? :angel:.

Liknande trådar

Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
581
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 984
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix