kanin med irriterat öga

L

Laaya

Imorse när jag skulle släppa ut kaninpojken min (innekanin) så märkte jag att han kisade med ena ögat. Det är både rött och lite svullet men det rinner inte och jag kan inte se någonting som har fastnat i ögat. Eftersom han oftast är ute (med det menas skuttar fritt i huset) tidig morgon till sen kväll ser vi snabbt om något hänt honom men igår var ögat okej, möjligtvis säger min syster att det kan ha varit någonting igårkväll när han gick in i buren. Men inte alls lika uppenbart som idag. Han kisar med ögat eller stänger det helt.
Han äter som vanligt och skuttar runt som vanligt, möjligtvis lite slöare än vanligt. Igår satt han i buren mer än vanligt (frivilligt), han tycker mest om att ligga på diverse ställen runt i huset men igår satt han som sagt mest inne i buren.

Kan detta vara ett symtom på någon sjukdom? Vad kan jag göra? :confused: Är det bättre om han sitter inne i buren eller ska han få skutta som vanligt? tacksam för svar

Sv: kanin med irriterat öga

men smart av mig att skriva detta i ungdom då :P någon snäll kanske kan flytta tråden till rätt forum? :P

Sv: kanin med irriterat öga

Kan detta vara ett symtom på någon sjukdom? Vad kan jag göra? :confused: Är det bättre om han sitter inne i buren eller ska han få skutta som vanligt? tacksam för svar

Gör det man alltid bör göra när djuret mår dåligt, kontakta vet!
Skulle jag iaf har gjort...

Liknande trådar

Hundhälsa Allt började i förrgår då jag tyckte att hundens öga såg irriterat ut. Det rann även lite, dock klar vätska men jag valde ändå att...
Svar
5
· Visningar
5 461
Senast: dpmatte
·
L
Övr. Djur jag måste bara få skriva av mig lite om det hemska som hände igår kväll. jag har en liten hermelinkille på ungefär 1,5 år. han är...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: josse__
·
C
Övr. Katt Jag och min familj har nu råkat ut för ett beskymmer som vi verkligen inte kommer på någon lösning till. Igår (onsdag) hämtade vi en...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: cooli
·
Hästvård Har som säkert många läst hållt på med en segdragen hovböldshistoria på min hingst. Om vi tar det från början så hade vi först en dag en...
Svar
9
· Visningar
1 850
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama