kanin Kille eller Tjej?

D

doggy

hej...
har en undran.
när jag fick min kanin så sa dom att det var en tjej och jag kollade och konstaterade att det var en tjej för det kom inte ut någon sak* men nu kommer det ut en sak. men grannens kanin har värsta avlånga hud bollar ovanför könsorganet som inte min har..?? hur skall dom se ut har kollat i böcker och tycker inte att det borde vara någe svårt att se.. kan det vara en hemafrodit?? vet inte om kaninen skall heta ninen som hon gjorde från början eller ninar som vi kallar han nu efter vi såg hans grejj :)

Sv: kanin Kille eller Tjej?

Min erfarenhet är att det kan vara svårt att avgöra.Köpte en kaninhona i en Zoo affär för länge sedan.Hade redan två honor innan.
första tiden slogs dom med den nya honan hela tiden ,men plötsligt en dag var dom sams:) Tiden gick och sen hade jag väääldigt många kaniner:o Reklamerade "honan"och fick 20 kr tillbaka:rofl:

Hm.. Det är inte så lätt att förklara, men om du trycker lite lätt ovanför könet så sticker det ju ut en liten grej även på en hona. Man kan alltså lätt missta det för en hane. Om man tittar noga så ser man dock att det är en springa, eller vad man ska säga.. Förstår du vad jag menar? :smirk:

jo jag förstår.. när hon var liten och jag tryckte ovanför så var det så som du beskriver därför var jag säker på att det var en hona men nu då jag tänkte para hon kollade jag igen för att vara säker och då kom det ut en liten spetsig grejj., men kaninen har inga kulor :S

Min kanin hette Smulan fram till att hon var 4 månader, då insåg vi att han var en pojke. Det är jättesvårt att bedöma kön på kaniner. :D

När de kollade könen på mina ninisungar så blötte de "rumpan" så man kunde se.

Så ett tips om du ska visa bild så blöt lite så att "konturerna" kommer fram lite mer.

Min kenny, hette Ariel när jag fick han:eek: tyckte det var ett fruktansvärt fult namn så jag döpte snabbt om "henne" till Kenny, några veckor senare blev jag upplyst av en kanin kunnig person att kenny var en han!;)

Min kenny, hette Ariel när jag fick han:eek: tyckte det var ett fruktansvärt fult namn så jag döpte snabbt om "henne" till Kenny, några veckor senare blev jag upplyst av en kanin kunnig person att kenny var en han!;)

Tur att Kenny funkar på hanar med ;)

*kl*
Men om det är en hane så borde man ju se pungkulorna?
För jag vet mina grannar har kaniner och vi kollade vilka som va hanar o vilka som va honor, då det skulle kastrera hanarna. (började med två kaniner, hade som mest 15, har nu 8 :p)
Jag va då med o kollade o såg klart o tydligt kulorna :p
Så jag tycker att ninen borde va ninen o inte ninar ^^ ;)

Min hanes testiklar kändes tydligt innan de "eliminerades". ;) De syntes dock inte bland allt lurv.

Ja så även om man inte ser dem så borde man ju känna dem :p men doggy ;) har väl inte kännt dem eller har jag fel?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 205
Senast: Skjøldur
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 015
Senast: zolan
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 000
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama