Kanin Kastrering....är en hane på 5 år för gammal??

G

Goes_on22

heej..
kan man kastrera en hane på snart 5 år?? och sen släppa ihop honom med en kanin hona...är han för gammal?? han är allmänt pigg och alltid glad..

Sv: Kanin Kastrering....är en hane på 5 år för gammal??

Så länge han är pigg och frisk är det inga problem.
Men se till att välja en veterinär som är van att kastrera kaniner, eftersom det alltid kan innebära en liten risk vid kastrering.

Är veterinären van, så ska det inte vara några problem alls.
Sen gäller det ju att han kommer överens med sin nya burkamrat.
Finns dem som hellre lever ensamma.
Men det lär du märka. :)

för gammal kanske han inte är, men jag skulle inte ens lägga ner dom pengarna på en såpass gammal kanin även om han kan leva lika länge till.

Jag ser ingen större mening med det. Kaniner bör man para ihop när de är små, att para ihop vuxna kaniner är inte alltid så lätt.

Jag ser ingen större mening med det. Kaniner bör man para ihop när de är små, att para ihop vuxna kaniner är inte alltid så lätt.

Har bättre erfarenhet av att para ihop vuxna kaniner.
De accepterar varandra lättare än de som bott ihop sedan de var små.
Har haft 2 par honor som var kullsyskon och bott ihop sedan dem var små.
När de var könsmogna hade en hona i varje par blivit väldigt dominant och gett sig på sin syster, så det slutade med att de fick säras på.
Men jag har parat ihop iaf 4-5 kaniner (kastrat+hona) och det har alltid funkat.

tack för de POSITIVA svaren

Om man bara är intresserad av de svaren man vill höra så finns det ju ingen mening med att ens ställa frågan ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 754
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 986
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
2 192
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama