Kanin-"attack"

panaccea

Trådstartare
Måste bara berätta om vår lilla incident idag :D Jag var ute o hämtade hästen i hagen i eftermiddags och Milo stannade som vanligt utanför hagen och satt och väntade i grindhålet.. På väg tillbaka med hästen var jag nära på att trampa på en kanin som gömde sig i gräset och som då fick panik och for iväg som en skållad råtta - i riktning mot hunden! Det enda jag kunde tänka på var "ohno, det var den hunden, nu ser jag väl aldrig han igen" :crazy:

När kaninen var ca en halv meter från Milo inser den att det är en hund som sitter där och tvärvänder och springer rätt in i el-tråden som jag lagt på marken (elastiska grindar, had etagit ner en av 3 för att komm in i hagen och hängt över översta) och får ju då klart panik och börjar springa runt med tråden om bakbenen. I all denna kalabalik sitter bara hunden och fånglor :D enda tills han får kaninen rätt över sig, tjuter till och backar (antagligen fick han väl sig en smäll av strömmen i tråden) sekunden efter det kommer kaninen lös och springer därifrån! Och milo sitter total-chockad och bara glor efter den :rofl:

Stackars ninis givetvis, kan inte varit skönt för den o ha påkopplad ström runt bakbenen och ett rovdjur på ett par DM avstånd! Men hela händelsen är så absurd så jag kunde knappt stå på mina ben utan var tvungen att stödja mig mot hästen så mkt jag skrattade! Milos min när han fick kaninen över sig var obetalbar! :devil:

Men nu lär han väl aldrig jaga en kanin i sitt liv igen :angel:

(kan tillägga att milo är en Jackrussell, vilket han nog inte fattat själv då han inte har några större jaktinstinkter och älskar att bära runt på saker och att apportera :D)

Sv: Kanin-"attack"

:rofl::rofl::rofl:

En kaninren jrt :eek: :rofl:

Om någon frågar varför han inte jagar kaniner får du svara att han är elad av en kanin :D :D :D

Var bor du jag känner en som gärna får en elad kanin över sin hund.... *s*
Stackars nin, vilket otur han måste ha haft!

Ja, faaarliga :P synd bara det var min hund som fick sig en kyss.. han är inte spec intresserad av kaniner i vanliga fall heller.. kompisens jrt skulle behöva liknande behandling.. hon ligger som ett streck efter om hon får syn på en kanin :crazy: :D

Tack för dagens asgarv, skrattar så tårarna rinner.

Det är ju inte precis vad man väntar sig av en JR. Men en kanin på speed kanske får vilken hund som helst att tappa energin och bara sitta och gapa. :rofl:

Liknande trådar

Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 503
Senast: Seabaz
·
Äldre Vet inte om tråden ligger rätt annars får mod gärna flytta den! Nu har jag haft en sån där skum dröm igen som jag kan få när jag...
Svar
9
· Visningar
683
Senast: Jeffery
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 436
Senast: Zuzzi
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka