Kanibal-fiskar?

attempt

Trådstartare
Min pojkvän har ett akvarium med tre fiskar, två stora av okänd art och en Mal.
För några dagar sen hittade vi skelettet från Malen på botten, dom hade alltså käkat upp den! :eek: :crazy:

Gör fiskar så?
Varför?

Sv: Kanibal-fiskar?

Ja, det är väl klart. Många djur är opportunister. Ligger nåt och dör framför dem så äter de upp resterna. Helt naturligt. Oftast är det dock så att malen dör av en orsak, dvs inte för att fiskarna har ihjäl den, och sen snaskar övriga invånare i sig resterna. Malar är ganska knöliga och hårda att ha ihjäl.

Kannibalism refererar till en art som äter sin egen art.

Okej, då fattar jag. Blev bara så skräckslagen när jag fick se påett skelett i akvariumet, trodde dom hade haft ihjäl honom. :crazy:

Om fiskarna är aggressiva kan det såklart ha varit så, men betydligt vanligare är att fisken dör av något annat och sedan blir sushi-bar åt de andra.
Om du lägger in en bild på de "okända" fiskarna så kan jag berätta vad de är för något.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: cewe
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: Sassy
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
888
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka