Kanelsnäckans väg från bageriet

Sv: Kanelsnäckans väg från bageriet

Hej o jättegrattis! Vi känner ju inte varandra men satt här och läste lite av nyfikenhet. Nu är mina ungar 15 o 8 år, men jag kommer ihåg hur jobbigt det var med amningen. Jag bröt nästan ihop av all press(när jag fick första barnet) för man ska ju vara så i-he.. duktig o amma o vara en bra mamma!
Till jag träffade en barnmorska som sa åt mig o ge upp pump o allt och köpa ersättning o flaska! Hoppas verkligen din amning kommer igång om det är din önskan! Men du ska också veta att man är en bra mamma om man har lite ork, och mina barn har blivit tjocka och friska trots att jag gav f-n i amningen!

Ska och ska, ibland blir det tyvärr så :(

Hoppas att allt löser sig för er snart och du kan få segla på mammalyckamolnet utan smärta och strul :bow::bow:

Jo, jag vet, men jag blir mer stressad av det än jag trodde var möjligt.

Jag kämpar på ett tag till, och hoppas det löser sig, annars blir det pumpning och flaska samt komplettera med ersättning.
Jag blir inte en bra mamma av att må som jag gör nu, men lite till orkar jag:)

Idag var vi i alla fall ute och gick i 40 minuter, rekord!!!!:bump:

Jag hade klart större problem med amningen med första efter att ha blivit snittad, än andra som var en vaginal okomplicerad förlossning. Barnmorskan jag pratade mycket med då sa att kroppen koncentrerar sig först på att läka, sen på att producera mjölk.

Jag hade likadana problem som du, en hungrig unge som inte ville ta rätt tag och stora sår på bröstvårtorna efter två dagar. Jag pumpade i tio dagar och gav honom (fy fn vad utmattande, då måste man ju gå upp mitt i natten!) och sen ammade vi vanligt. Jag hade ont i kanske 2 månader men efter det ammade jag i 16 månader till och älskade det. Men fy fan för de första veckorna, det gör så sjukt ont.

Jag höll om bröstet som en hamburgare och hade andra armen bakom barnet, rörde han sig en mm så gjorde det så satans ont.

Hoppas det löser sig för dig, och pumpa så länge du behöver.

*kl*

Nu har jag fått ännu en infektion konstaterad på bröstvårtorna, så jag är fast med pump och mer antibiotika (kur nummer 3).
Det är troligen därför det inte läker.
Jag kompletterar med ersättning, och ger alla mål via flaska, vilket känns bökigt värre på nätter och framför allt när vi är ute. Termos? Eller hur GÖR man??? Det blir alltid lite för varmt eller kallt känns det som.

Oh no, du har verkligen inte fatt en bra start med amningen. Tur det finns ersattning och pump!

Visst kan man ge ersattning rumstempererad? Enklast ar nog att ha med en fardig tetra och ge i rumstemperatur.

Hoppas dina tits laker snart, jag lider med dig.

Enklast är att i förväg prova ut hur mycket kallt respektive hett vatten man ska ha för bra temperatur, sedan förbereder man så många flaskor som det brukar gå åt per natt med det kalla vattnet och har hetvattnet i en termos och pulver i en pulverdoserare.

Då behöver du bara i med hett vatten och pulver, sedan skaka och ge .

Ella accepterar tom kall ersättning, hon äter allt som serveras och det underlättar ju enormt :)

Pa natterna har jag ocksa gjort sa med vallingen, haft pulver, kallvatten och varmvatten bredvid sangen. Sen har jag en san dar spoklampa i sangen fran ikea som jag tander sa jag natt och jamt ser vad jag gor :D

Och tuttarna är det som läkt bäst:eek: du skulle se underredet... katastrofområde.

Pulverdoserare skall införskaffas imorgon, jag tappar lätt räkningen klockan halv tre på natten. '

Ni är så bra:D

Pa natterna har jag ocksa gjort sa med vallingen, haft pulver, kallvatten och varmvatten bredvid sangen. Sen har jag en san dar spoklampa i sangen fran ikea som jag tander sa jag natt och jamt ser vad jag gor :D

:rofl: Vi med, den blå spökislampan :D

Nu häller jag hett vatten direkt i flaskorna, då är det helt ok temp när hon vill ha. Ella är ju inte så kinkig så hon kan dricka kall ersättning om så är :laugh:

Det kan snäckan också, lite kallt spelar ingen roll, men direkt från kylen känns taskigt.

liten smidig termos kan nog också vara bra...

Jag har sett flaskvärmare, men då tar det allt från 2 min och uppåt.
Är det smidigt, eller onödigt?
Jag måste ju ändå upp och byta blöja (här bajsas det uteslutande på nätterna), så jag tjänar knappast tid, bara vetskap om att det är rätt temperatur på maten.

Vi har flaskvärmare men den är oanvänd ;)

Smidigare med vanlig termos tycker jag. Nej kylskåpskall ger jag inte heller, rumstempererad kan hon få men oftast är den ljummen ..

Ella bajsade också på nätterna i början hehe

Jag har sett flaskvärmare, men då tar det allt från 2 min och uppåt.
Är det smidigt, eller onödigt?
Jag måste ju ändå upp och byta blöja (här bajsas det uteslutande på nätterna), så jag tjänar knappast tid, bara vetskap om att det är rätt temperatur på maten.

Grattis till er lilla tös förresten =)

Har inte haft flaskvärmare själv men de hade sådant på neonatalavd. när vi var där.
Toppen!
Om du sätter mjölken/ersättningen i värmaren innan du börjar med blöjbytet så kanske det är klart när lillan är torr och bytt på?

Senast ändrad:

Jag hade klart större problem med amningen med första efter att ha blivit snittad, än andra som var en vaginal okomplicerad förlossning. Barnmorskan jag pratade mycket med då sa att kroppen koncentrerar sig först på att läka, sen på att producera mjölk.

Undrar om min kropp visste om det där?
Är snittad båda ggrna och hade inga större problem att amma. Första barnet fick jag visserligen inte amma så mycket i början eftersom hon var så liten att hon blev sondmatad, men mjölkproduktionen var i full gång :crazy:
Älskade verkligen pumprummet som man fick besöka var tredje timme *not*

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 080
Senast: vindvissla
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka