Kanelsnäckans väg från bageriet

Hyacinth

Trådstartare
efter sex timmar av intensiva värkar hemma i soffan. De startade tjugo i tolv, och kom sedan regelbundet var tredje minut farm till halv sex då jag inte orkade längre, utan ville till sjukhus. Väl framme fick jag möta lustgasen, vilket var en befrielse, samt att jag vid nio på morgonen fick ta ett bad modell glödhett.
Efter badet sattes en epidural, efter fråga från bm om jag var intresserad.
Ångrar mig inte en sekund. Den kapade topparna på ett fantastiskt sätt:D, även om det fortfarande gjorde &%¤#"%=(&%¤- ONT. Jag fick även värkstimulerande, vilket jag upplevde som positivt.

Helt plötsligt förändrades värkarna, och sambon som precis blivit ivägskickad för att äta en matbit blev inringd i ilfart. Jag hade öppnat mig 6 cm på 1 timme, och hade krystvärkar. Klockan 13.55 föddes vår lilla snäcka:love:!

Tyvärr satt min moderkaka fast, och plötsligt kände jag att det blev varmt och kladdigt, jag tappade 2,8 liter blod, och hamnade på operation där jag blev kvar i sex timmar. Jag sprack även rätt illa så jag ser ut som en igelkott mellan benen av alla trådar som sticker ut... Vi låg kvar på sjukhuset en vecka, och är nu hemma och stapplar runt, och lilla snäckan är nu två veckor gammal!

Amningen kämpar vi med då den aldrig kom igång på sjukhuset, och jag har diverse fina infektioner i kroppen som härjar runt, så vi ligger lågt än så länge. Jag pumpar, sover och äter piller ungefär:cool:

Sv: Kanelsnäckans väg från bageriet

Underbar rubrik :D

Grattis till lilla snäckan och vad skönt att hon mår bra!
Hoppas du blir bättre snart också och att du kommer igång med amningen.
Lycka till med allt! :p

Grattis till snäckan :laugh:

Jag lider med dig och hoppas verkligen att du piggnar till och mår bättre snart.
Det lät verkligen inte skoj. Skönt att inte själva förlossningen inte blev tokutdragen iaf.
Håller inte med dig om lustgasen (som jag spydde av), men epiduralen var himmelriket för mig.

Kämpa på och se till att du blir riktigt omhändertagen ;)

Grattis till lilla Snäckan!! :love:

Jag hade liknande komplikationer på min förlossning (stor blodförlust, operation och väääldigt mycket stygn, dock inte pga moderkakan utan sugklocka), och var som en igelkott i skogaholmslimpeformat (no kidding!) ett par veckor och knaprade piller värdigt en jag vet inte vad. Sedan gick det snabbt åt rätt håll! Efter 3,5 vecka kunde jag sitta hyfsat bra och efter 4 veckor körde jag bil själv igen en kortare sträcka - en befrielse!! Sedan rullade det på så pass att jag kunde sitta upp på hästen igen så smått efter ca 6 veckor, om än något ömmande ;)

Nu - efter 4 månader - så är det lite ärrvävnad som fortfarande är hård (men kommer att mjukna) - i övrigt ser jag ut precis som förr, och fungerar som förr!

Så du skall se att du snart är på banan igen! :bump:

(förresten - jag antar att du provat att liggamma? Det var det enda som fungerade för mig under låååång tid, att prova sitta var bara att glömma utan skapade bara en hysterisk bebis som följd (jag höll på att ge upp på amningen på BB innan en BM visade mig rätt liggteknik). Jag gissar att det inte är det som felar för er, men ja - ett litet tips bara i all välmening IFALL ni inte provat :) )

Grattis igen!

Senast ändrad:

Grattis till lillbullen! :banana::banana:

Började undra om det inte var dax snart :p

Synd att det blev strul efter och hoppas att allt ordnar sig snart!

Tråkigt att det blev så pass jobbigt, med op och allt.
Men GRATTIS igen till lilla kanelsnäckan, och nu är ni iaf hemma och att hon mår bra är ju det allra viktigaste!
Men tycker det är intressant att höra om alla slags förossningar, ingen är ju den andra lik!

Välkommen till världen lilla bebis!
:banana::banana::banana:

GRATTIS! :bump::banana:
och hoppas du piggar på dig med hjälp av vila och piller också :p

Härlig rubrik och inlägg :D

Grattis till den lilla! Skönt att hon mår bra och hoppas att du också gör det snart.

Allt felar:D

Hur liggammar man lättast? Jag prövar allt som kan hjälpa till.
Största problemet via har är att hon fått mat via först kopp, sedan flaska i två veckor, och det hon sugit på mig har varit "näbbigt" med indragen underläpp och bara på bröstvårtorna vilket gav köttsår modell stora...

Tack Alla för gulliga inlägg:) Jag blir löjligt glad:D

Grattis till snäckan! 2.8 liter är ju jättemycket!!! Tur de är så duktiga. Hoppas ni mår bättre snart!

Så här låg vi, för mig funkade det aldrig att sitta upp!

Proppa in tutten så gott det går, så kan du liksom dra ut läppen med tutten sen en bit. Ibland behöver man hålla dem om ryggen också så de inte fuskar. Sår är inget skoj alls, det gör så sjukt ont! Lycka till iaf.

Grattis!!

Har du provat med amningsnapp? Visst är det kladdigare och bökigare men kan vara räddningen.

Jätte grattis till er lilla snäcka!

Amningnapp var det som fick amningen att fungera för oss.

Japp, trots den gnagde hon upp jättesår. Utan amningsnapp lyckades hon inte ta tag alls.

:love:

:bump: Grattis vännen :bump:

Förväntar mig en bild på underverket ( i alla fall via pm/mail :angel:)

Grattis till lillbullen!

Vindvissla visade en bra bild på liggande amning, lägg såväl dig som unge på sidan mot varandra, tätt och proppa i så mycket tutte som det går. Man kan prova att knipa om tutten med ena handen så att den blir plattare, lättare att få in i munnen då.

Såriga bröstvårtor är ingen hit, vårtskydd kom jag aldrig överens med hur man använder, så jag körde enligt premissen "Jag ammar bara EN dag till, sen lägger jag av!" Som tur var försvann både sår och smärtan vid amning efter några veckor...

Hoppas du och den lilla är ok efter den krävande förlossningen.

Jag ligger som Vindvissla! :laugh: I början kan det vara smidigt att lägga en ihoprullad liten handduk längs med bebisens rygg som stöd.

Försök så gott det går att se till att bebisen "tittar lite uppåt", alltså böjer bak nacken en aning, för att hjälpa henne att få bättre tag.

Ibörjan fick jag göra om och göra om och göra om i början när han bara tog fel tag hela tiden. Jag tryckte först fram lite mjölk själv, så han inte behövde suga fram den, och så lät jag honom suga några tag (även om det gjorde %&¤&¤%-ont) och så lossade jag och började om. Så han "fick något för besväret" så att säga.

Du kan också prova att sätta pekfingret på hennes haka precis när hon tar tag, så hon öppnar munnen lite mer, men det tyckte jag var svårt...

Jag hade lite samma devis som Caballus, men mitt mantra var "Imorgon åker jag till sjukhusets amningsmottagning, imorgon åker jag till sjukhusets amningsmottagning..." men vips så fungerade det! Men så fort han hade fel tag så blev vårtorna såriga, så jag var tvungen att vara jättepetig i början. Nu spelar det ingen roll längre, och han rättar taget själv om han tycker det blev dåligt (han är 4 månader nu).

Senast ändrad:

Jag fick lära mig ett sätt att hålla Frida när vi satt och ammade som fungerade väldigt bra för oss. Istället för att ha hennes huvud i armvecket så skulle ajg lägga henne tvärtom och alltså ha hennes huvud i min hand.

Nu ringde de från amningscentrum, de tycker jag ska pumpa ett tag till på grund av såren, har dessutom fått svar på odling som togs, och nu blir det ännu mer antibiotika. Ska låta brösten vila över helgen, sedan på´t igen om det läkt.

Less, Less, LESS!!!!!

Lyckligtvis har jag mycket mjölk, så det är "lätt" att pumpa ur allt hon behöver.
Än så länge har jag inte behövt komplettera med ersättning.

Ska detr vara så här bökigt???????????

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 080
Senast: vindvissla
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka