HendrewenPrince

Trådstartare
Jag vet att det finns många kandartrådar, men jag lyckas inte riktigt hitta exakt det jag söker..

Jag vill ha tips på kandar till min pålle. Hästen i fråga är svettfux med bläs. Har halvt om hlvt uteslutit kandar med vit fodring, tror det blir för mycket vitt, eller vad tror ni?

De kandar jag har tittat på är bla passier libra (eller det andra utan bling, minns inte vad det heter), german line och stubbenkandaren. Tycker om passierkandaret men såg någonstans att nosgrimman bara var 3 cm, för smalt? Hur bred är gl-nosgrimman? Vad tycker ni?
Kan lägga absolut max 3tusen..

I need help!

Sv: Kandar

schumacher ?

ruskigt snygga,

tyvärr så kan jag inte komma in på deras sida nu, men du kan ju kolla iaf =)

har på tränset!

239.07004_edited.jpg

KL
Tycker nog att om man vill ha en sån fläskigt bred nosgrimma och smalt pannband är det nog snyggare med vit fodring, då ser inte hela kittet så oproportionerligt ut utan bredden bryts av med det vita.

Annars ser det mer harmoniskt ut med ett liite bredare pannband till jättenosgrimma.
Bara en åsikt.. Kanske inte så inne på det "hetaste" just nu, utan tänker mer estetiskt nu.

Jag har ett från Classic, det är jag väldigt nöjd med. det är rundsytt, men nosgrimman är inte särskilt bred, och det är inte pullback-spänne. Det är en snygg nosgrimma, helt i svart med bara två små vita ränder över och under. perfekt på en häst med mycket vitt i ansiktet :)

märket heter inte classic, det är hubertus...

har också ett sånt men som sagt inte bred nosgrimma, knappa 3 cm. annars är det väldigt snyggt!

Juste, Hubertus Classic Kandar, jag missade hubertus-grejen :angel:
Men eftersom att det är en så smal nosgrimma funderar jag på att köpa en OS-nosgrimma, för att få en bredare lixom.
hur mycket kostar bara en nosgrimma??

Senast ändrad:

Tycker om breeeda nosgrimmor och föredrar smala pannband så.. :P Tycker eg också om vit fodring men är osäker på om det bllir för mycket iomed att hon har bläs. Har ett helsvart träns nu med bred nosgrimma som hon passar mycket bra i ,, Får klura lite!

Hrm.. men det kandaret har väl ganska smal nosgrimma? Har för mig attjag har kikat på det. Är också lite av en "antingen eller" människa, vill ha ordentlig vit fodring eller inte alls.. Men smaken är ju olika! Tack för ditt tips!

Hur är storlekarna på döberttränsen? Funderar på att köpa ett, men vet inte, cob eller full?

ja men dom har inga bra bilder dom heller. gå in på doebert.com och gör ditt eget....

linneam; dom är inte stora!

har ett kandar från equiline som jag tycker e superfint.. blev fel beställt men tyckte att felbeställningen blev mycket snyggare än vad de tränset jag beställde:P

Liknande trådar

Utrustning Ja, pållen behöver nytt träns. Vad passar han i? Det ska vara svart läder med silver-/stålspännen för att matcha dressyrsadeln ;)...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka