Y

yelly

Letar efter ett Kandar för under 2000:-. Det bästa jag hittat hittills är det HH-kandaret från hööks. Någon som har erfarenhet av det?

Mina krav är innåtvända silverspännen, svart, lite plattare nosgrimma (INTE 4,5 cm bred, utan smalare),hmmm ja det va nog det!:)

Vore jättekul om någon hadelite förslag i den prisklassen! o självklart lägre:angel:

Sv: Kandar!

om du lägger på en tusenlapp så kan du ju få ett jättefint stübben ju :d

#lånar tråd#

Hej!

Och jag kanske kan få tips på vart jag kan finna ett kandar (eller vanligt träns) som är chokladbrunt med mässingspännen. Vill inte ha en alltför bred nosgrimma, ej heller ljusare sömmar än vad lädret är.

Någon som har ett bra tips?

Hej! Stübben Diana kandar har inte supervid nosgrimma o ingen pullback men har inåtvända spännen kostar ca 1900 kr på Börjes. Kan fås med vitfodrat pannband o nosgrimma eller vitfodrad nosgrimma med svart pannband eller helsvart finns även i brunt i likadana utförande Går att beställa Stübbens sortiment där fast det inte finns med i katalogen!

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ett Hubertus Classic som jag är väldigt nöjd med. Kostade 1495 kronor.

6408624.jpg

Begagnat!

Ett kandar är ju ofta inte så mycket använt, samt att det ofta blir väl omskött.

Mitt ena kandar är ett vanligt träns med en extra rem (stigbettsrem)

Funkar asbra, blev myyycket billigare

5811774.jpg

jag skulle ALDRIG ge så mycket för ett kandar från hööks! tycker att det var svindyrt. finns en uppsjö bättre kandar för samma pris! köp begagnat annars!

Ja, detta är ju jättefint. Undrar bara hur krångligt det skulle bli om man måste byta tex storlek om man handlar från en utländsk sida? kanske är som att beställa från vilken svensk sida som helst.

Miss perfekt: Vet du VART det finns mycket bättre kandar för det priset? Har kollat lite och bara hittat ett kieffer för liknande pris, men det var inte hundra bra.

Jag har ett Hubertus Classic som jag är väldigt nöjd med. Kostade 1495 kronor.

6408624.jpg

Har kollat in detta också. Måste ju erkänna att det ser mycket bättre ut på din häst, än vad det gör på bilder på ridsportsbutikerna.:)

men har inte du innåtvända spännen på din rem? eller ser jag fel?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har googlat och letat i alla internets vrår men hitillis inte lyckats hitta något som passar, hoppas någon här har tips :) Jag...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Vogue
·
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Equilina
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 462
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Letar febrilt efter ett mörkbrunt snyggt kandar. Det är inget krav att det måste vara rundsytt men hade i alla fall velat ha spännena i...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V