Jag behöver hjälp. Min tränare har nu varit på mig de senaste åren om att det är dags att börja rida på kandar. Problemet är att jag inte hittar något kandar som passar att köpa. Min häst har ett vackert men STORT huvud, detta gör det svårt för mig att hitta huvudlag över huvud taget. Nu senast när jag var tvungen att köpa nytt träns provade vi 10-12 st X-full varav ett enda passade. Detta köptes på Hööks. Men deras rundsydda kandar är för litet. Det med vitt foder som fanns tidigare därifrån passade. Häromdagen var jag till och med så desperat att jag tittade på stigbettsremmar för att kunna bygga på mitt befintliga träns, men också de var för korta. Ett annat alternativ är att be en sadelmakare att sy upp åt mig men det känns lite bökigt (och dyrt!). Är det någon som har något bra tips. Jag bor i Mälardalen men kan också tänka mig att handla via nätet. Eftersom jag inte tävlingsrider är jag ju egentligen inte tvingad att ha något så jag är inte beredd att lägga stora pengar på ett av fint märke. Min budget stäcker sig väl snarare upp till ca 1500-2000kr.
Snälla hjälp mig! :-) (som ni säkert förstår spelar det mindre roll hur det ser ut, bara det passar. Men det skulle vara ett plus om det var brunt så att det matchar min sadel)
Snälla hjälp mig! :-) (som ni säkert förstår spelar det mindre roll hur det ser ut, bara det passar. Men det skulle vara ett plus om det var brunt så att det matchar min sadel)