Kan vi prata lite mer om incels och i allmänhet avvisande av män

Varför behöver kvinnor männens engagemang för att avhjälpa problemen du nämner? Det blir inte mer männens problem än annat blir kvinnors problem det är ett samhällsproblem och en fråga om medmänsklighet och att alla bidrar bäst de kan.

Fetade din fråga, och även svaret på frågan som du själv ger.

Personligen har jag inte sagt att vi inte ska hjälpas åt kring samhällsutmaningar, så jag få lämna dina övriga frågeställningar till någon som känner sig träffad.
 
Ja, det var vad jag ville bemöta :). Vems fel det är att män känner som de gör var inte det jag ville fokusera på, utan just detta med att män skulle kämpa mindre. Så enkelt är det knappast.

Att det bara skulle åligga män att göra det okej för män att visa sig sårbara håller jag dock inte med om faktiskt. Är man feminist så kämpar man väl för att motverka skadliga könsroller generellt, inte bara kvinnors skadliga könsroll?

Självklart, men det är ganska uppenbart att de män som känner utanförskap och som är hårt låsta i mansrollen inte lyssnar på kvinnor - de behöver andra män.
 
Självklart, men det är ganska uppenbart att de män som känner utanförskap och som är hårt låsta i mansrollen inte lyssnar på kvinnor - de behöver andra män.
Hur vet du det? Jag tror att det för såna män skulle vara lättare att öppna sig för en kvinna än en annan man.
 
@durachiny
Alltså män som inte ser på kvinnor som människor utan som Stacys sexiga och Beckys, platt byst och bylsiga kläder och andra kvinnor finns inte, om de finns kallas de för Femoids =female humanoid.

, or, foids, short for female humanoid organisms, is a term for flaky creatures who have bullied or ignored you your entire life.

https://incels.wiki/w/Femoid

It is rumored foids are capable of close, stable friendships, but most women also dispute this. One popular femoid hobby is feminism, the process by which women seize the means of production to liberate themselves from ugly beta men, all under the pretense that their sexual freedom will trickle down below sub 8 decile rated males.

Den alltså. Jag är feminist, en Femoid (inte ens en Becky), jag tror det kan bli svårt, om jag överlever så länge.
 
Senast ändrad:
Självklart, men det är ganska uppenbart att de män som känner utanförskap och som är hårt låsta i mansrollen inte lyssnar på kvinnor - de behöver andra män.
Absolut, det är jag helt med på. Jag tycker inte heller att det åligger kvinnor i allmänhet att engagera sig i det här. Däremot tycker jag utan tvekan att det är en feministisk fråga.
 
Jag trodde det var mer generellt med män som mår dåligt. Incels behöver något annat inte bara prata, antagligen terapi av någon sort.

Tråden handlar ju om incels.
Men rätt generellt behöver en människa som mår dåligt prata med någon inom vården, och om människan tvekar att söka vård just på grund av mansrollen har jag svårt att tro att några vänliga ord från en kvinna förändrar någonting. Andra Män måste på något vis bekräfta att det är okej.

Och helt ärligt tycker jag inte att det är mitt ansvar även om det vore så att det "är lättare att öppna sig för en kvinna".
Givetvis tar jag hand om och lyssnar på mina vänner, men det är en helt annan femma.
 
Tråden handlar ju om incels.
Men rätt generellt behöver en människa som mår dåligt prata med någon inom vården, och om människan tvekar att söka vård just på grund av mansrollen har jag svårt att tro att några vänliga ord från en kvinna förändrar någonting. Andra Män måste på något vis bekräfta att det är okej.

Och helt ärligt tycker jag inte att det är mitt ansvar även om det vore så att det "är lättare att öppna sig för en kvinna".
Givetvis tar jag hand om och lyssnar på mina vänner, men det är en helt annan femma.
Det är ingens personliga ansvar att hjälpa, alla bidrar som man själv vill och kan men jag gör iaf inte skillnad på vem jag hjälper och inte hjälper baserat på kön.
 
Och knapplån.
Sedan har vi ju den där evigt bidragande orsaken till många kvinnors sjukskrivning - att de också får rodda hemmet och därmed jobbar även när de är lediga. Kanske är det en bidragande orsak till att kvinnor blir sjuskrivna oftare trots "samma bedömda arbetsförmåga".
Förmågan är densamma, men belastningen nästan dubbel.
Ja, det är ju just sådant jag läst. Men det borde ju strida mot ”samma bedömda arbetsförmåga”, mer slutkörd = sämre arbetsförmåga. Arbetsförmågan bedöms ju mot det arbete man har.

Nu handlar väl just mest om sjukskrivning av psykiska orsaker. Men t ex reumatism eller vilken annan sjukdom som helst borde inte ge kvinnor sjukskrivning oftare än män. Där borde väl vilken typ av arbete man har förklara eventuella skillnader.
 
Jag borde inte ens försöka formulera mig för jag är utsliten efter en migränattack men: jag läser inte @flyingchange så alls! Just det du citerar, om att högutbildade kvinnor inte har ett motsvarande utbud bland män, det är ju välkänt. Orkar inte leta upp källor nu men har läst om det flera gånger.

@flyingchange Jag läser möjligen med migrändimma för ögonen men jag ser inget ursäktande i dina inlägg (så här långt åtminstone), jag ser förklaringar. Förklaringar som är intressanta. Och jag ser inte det är kvinnor som skulle behöva ändra på något för att förvandla rövhattarna till människor.

Min tolkning av hens första inlägg var som den var. Jag läste in saker som troligen inte alls menades. Att det finns ett glapp är jag helt med på - men min tolkning efter det inlägget var att kvinnorna har en del i hela incels problematiken eftersom glappet finns - nu stod där inget om lösningen
 
Men är det vad @flyingchange säger? Alltså att det är kvinnor som förväntas åtgärda det här?

Vi förväntas väl inte hantera det? Eller gör vi? Av vem? Jag misstänker starkt att det verkar i vår värld som att den som har ett problem äger problemet och rika män verkar inte ha något direkt problem med Incels ännu.

De sitter ju i sina villor och uppfostrar nya varje dag.

För vi har ändrat uppfostran av flickor till mer feministiskt sedan 60-talet.
Vi har ändrat uppfostran av pojkar till icke existerande sedan 60-talet.

Sedan de som redan existerar får man väl bura in om de gör någonting olagligt helt enkelt och i övrigt studera fenomenet så man inte gör fler.

Jag tyckte jag beskrev det i mitt inlägg att för egen del tycker jag det är snudd på problematiskt att ens bli inkluderad i ett "vi=samhället" när det handlar om att hantera incels och gränsöverskridande män som inte tar ett nej. Vi (här som i ickemän) tvingas redan hantera det vi faktiskt utsätts för. Jag tycker inte det är rättvist att vi också avkrävs ansvar för att försöka "omvända" dessa män/detta beteendet. Jag tycker faktiskt det är totalt fritt att agera precis så som en känner att en behöver agera för att hantera situationen en blivit satt i av någon annan mot ens vilja.

Den skadliga mansrollen kan jag absolut känna ett samhälleligt ansvar för att motarbeta, på en massa punkter! Det tycker jag också absolut ingår i det feministiska engagemanget åtm för egen del.
 
Jag tyckte jag beskrev det i mitt inlägg att för egen del tycker jag det är snudd på problematiskt att ens bli inkluderad i ett "vi=samhället" när det handlar om att hantera incels och gränsöverskridande män som inte tar ett nej. Vi (här som i ickemän) tvingas redan hantera det vi faktiskt utsätts för. Jag tycker inte det är rättvist att vi också avkrävs ansvar för att försöka "omvända" dessa män/detta beteendet. Jag tycker faktiskt det är totalt fritt att agera precis så som en känner att en behöver agera för att hantera situationen en blivit satt i av någon annan mot ens vilja.

Den skadliga mansrollen kan jag absolut känna ett samhälleligt ansvar för att motarbeta, på en massa punkter! Det tycker jag också absolut ingår i det feministiska engagemanget åtm för egen del.
Jag undrade bara om det du läste var vad @flyingchange skrev, vi läser hen uppenbart helt olika. Jag läser inte att problemet är kvinnors att lösa.
 
Jag undrade bara om det du läste var vad @flyingchange skrev, vi läser hen uppenbart helt olika. Jag läser inte att problemet är kvinnors att lösa.

Det har jag inte heller menat utan jag är känslig för att räknas in i att "vi" ska lösa det gemensamt och så tolkade jag inläggen i början, kanske helt fel! Och mina inlägg kanske inte heller är så tydliga plus att det nog kan vara en lite hård gränsdragning :)
 
Tråden handlar ju om incels.
Men rätt generellt behöver en människa som mår dåligt prata med någon inom vården, och om människan tvekar att söka vård just på grund av mansrollen har jag svårt att tro att några vänliga ord från en kvinna förändrar någonting. Andra Män måste på något vis bekräfta att det är okej.
Det är ingens personliga ansvar att hjälpa, alla bidrar som man själv vill och kan men jag gör iaf inte skillnad på vem jag hjälper och inte hjälper baserat på kön.

Jag kan göra skillnad på vem jag hjälper utifrån vad de behöver hjälp med, och varför. En man som behöver hjälp för att han behandlar kvinnor illa får inte hjälp av mig personligen, faktiskt. Den respekten och medkänslan har han förbrukat.
 
Ja, det är ju just sådant jag läst. Men det borde ju strida mot ”samma bedömda arbetsförmåga”, mer slutkörd = sämre arbetsförmåga. Arbetsförmågan bedöms ju mot det arbete man har.

Nu handlar väl just mest om sjukskrivning av psykiska orsaker. Men t ex reumatism eller vilken annan sjukdom som helst borde inte ge kvinnor sjukskrivning oftare än män. Där borde väl vilken typ av arbete man har förklara eventuella skillnader.

Jag tänker att en läkare kanske är medveten om att en kvinna som är lika slutkörd på arbetsplatsen som en man fortfarande ofta får dra det tyngre lasset hemma och därför är man mer benägen att sjukskriva henne. Nu upprepar jag mig bara känner jag. :)
Jag antar att det gäller sjukskrivning för psykiska orsaker, ja. Fysiska orsaker borde helt klart bara reflektera typen av arbete, men som sagt beror det väl också vilken behandlingplan folk är villiga att acceptera. Se på kvinnor i stallarbete till exempel, där är nog sjukskrivnings nivån väldigt låg medan kvinnorna hellre medicinerar och fortsätter arbeta, men det är ju ett val man gör och beror inte på att man blir Nekad vård eller sjukskrivning.

Och nu vet jag knappt vad jag pratar om längre. Jag borde nog laga mat och städa ett akvarium istället...
 

Liknande trådar

Samhälle Förresten stötte precis på den här artikeln. Intelligensen hos män(iskor?) IQ sjunker, istället för att som före 80-talet öka för varje...
Svar
11
· Visningar
1 088
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp