Kan väldigt lite om halvblod..

T.Alsterfeldt

Trådstartare
men har..snubblat..över en märr Lord Sinclair iii-Davignon.Jag har förstått att hingstarna har presterat relativt väl.Finns det mer man kan säga om stammen generellt?

Sv: Kan väldigt lite om halvblod..

Dressyrblod, Lord Sinclair III är yngst av tre helbröder som alla är godkända. Storebror Lord Sinclair I ligger exempelvis som morfar till flyinges Belamour, och som pappa till unghästvmsilvermedaljören Lord Loxley. Stammässigt finns även en hel del hoppblod. Davignon II är e Donnerhall - Pik Bube, samma kombination som t ex Don Primero och Don Shufro.

Så det borde vara en (fin) dressyrhäst i första hand, som också hoppar helt ok.

usch då! ;)

Det är med andra ord så att man bör nog funder allvarligt på en häst av den stammen mao?

Jag skulle spontant säga snygg, rörlig & ridbar och hämta den så fort du kan! ;)

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 798
Senast: jemeni
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 250
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 059
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka