KAN/SKA man kräva eller hur ska man göra?

Sv: KAN/SKA man kräva eller hur ska man göra?

Jag skulle aldrig låta en ryttare med hårda händer eller allmänt "hårt" ridsätt rida på min medryttarepålle. Hon skulle bli jätteledsen och stressad och jag skulle gråta blod. :( Men är hästen ifråga inte fullt så känslig kanske det är mer öppet för diskussion.
Jag tycker att ett mellanting mellan de där ryttarna skulle vara bäst, en ryttare som rider mjukt och hänsynsfullt men bestämt också. Hästen ska ju tycka om att jobba! Och en form som bygger på att ryttaren håller ihop hästen främst med tyglarna är väl inget att ha.

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 624
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 930
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 396
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka