Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Hela den här diskussionen belyser ett problem. I dagens samhälle har alla så jäkla mycket rättigheter och inga skyldigheter. Var är solidariteten, gemenskapen, dela med sig, anstränga sig för någon annan än sig själv?
Nej det ska betalas och vara millimeterrättvist överallt. När jag var ridskolebarn så hade det aldrig varit några diskussioner om att hjälpa till vid olika arrangemang för klubb och ridskola. Jag hade fått mig ett rejält nyp i örat av mina föräldrar om jag knorrat om att behöva hjälpa till!
Jag undrar fortfarande om du tycker det är rätt att de små och deras föräldrar ska sponsra de äldre t.ex seniorerna?
Ett problem med att engagera folk är faktiskt att många känner sig som främlingar och inte med i gänget, en del som klagar över dåligt engagemang är också de som halvt fryser ut folk, oftast omedvetet. De som inte är med i gänget får gärna jobba men inte vara med på riktigt.
Om det vore så väl.
Och som sagt. 6 timmar om året är ju löjligt att ens diskutera.
Kan man inte ens tänka sig att ställa upp på en sån liten grej, så tvivlar jag på om man ställer upp frivilligt på andra grejer...
Det ÄR så väl, även om du kanske inte ser det.
Ett fåtal klubbar kanske låter alla pengar "gå till elitlagen" (du låter faktiskt väldigt bitter?) men i de allra flesta klubbar så får alla del av kakan i slutänden.
Btw, så kan du garanterat få del av din klubbs ekonomi och var pengarna går, såvida det inte är någon specialklubb.