Kan ni TÄNKA er!!

Comfort

Trådstartare
Igår, 080812, är en dag som går till historien.

Det var dagen, då hästen som jag ägt ett år om två veckor, som då var i tävlingsform, gick SITT FÖRSTA SNABBJOBB hos mig!!!!
:bump:

Ett år kantat av fruktansvärda blodvärden, hältor, törntaggar överrallt, (senaste I ögat!)-med svullnader och vila som följd, andra mystiska svullnader som gjorde att hon såg ut som en maffig nordsvensk..
Börjar vi nu komma igång!
Hon gick ett relativt lugnt jobb eftersom hon gick snabba intervaller sent förra veckan, 26 1600meter, och kom in med 32 (64) i puls!:banana:
Dock var hon lat, lat lat lat, och blev seg i benen i slutet. Men uppförde sig exemplariskt! Kosan som vägrade lämna gården när jag köpte henne..

Ville bara skriva av mig lite lycka!!!

Sv: Kan ni TÄNKA er!!

Grattis! :bump:

Jag vet precis vad du upplever, det är ju inte så länge sedan jag körde första fungerande rundbanejobbet med 5-åringen som också var i tveksam startkondition när jag köpte honom.

grattis!! :banana:

jag längtar och drömmer om att komma dit med min lilla tös med :) men det är väl som sagt bara en dröm. :(

Då måste jag oxå passa på och skryta. Min häst som jag haft i 4 månader gick sitt första snabb jobb på valla igår. Han joggade 1600 på tiden 22. Jag skulle ligga i ledningen och en annan skulle köra upp utvändigt om mig. Men han kom aldrig upp jämte mig utan låg kvar i rygg så jag satt ju och höll min häst och tittade bakåt nästan hela tiden. Min häst joggade runt och hade 81 i puls när vi kom in. Kändes som en rund miljon. Så nu blir det provlopp nästa torsdag på tiden 22 och fri fart sista 500. Gick runt och mös hela dagen igår och kommer nog göra det ett bra tag till. Folk på läkaren hade pekat på min häst och frågat runt vad det var för häst. Så stöddig var han :D;).
Kan säga att han varit hos 3 olika proffstränare som inte klarat ut honom pga att han varit så het. Körde honom igår på vanligt körbett och en kindstropp och han skötte sig som en klocka. Han har varit stående sedan september förra året.

Senast ändrad av en moderator:

Tack alla!

Med tanke på hur jäkla nervös jag var fasar jag för hur det ska bli första starten :eek:Jag får nog stanna hemma o låta nån annan sköta selningen:D

E: Hälsa tillbaka till Mannen, ge honom en skumsockerbit, sånt där godis!
har du hört att vi ska flytta? till Vissefjärda, världens metropol :p
Påhälsningavstånd, :D

Vad är det för fel på Vissefjärda nu då????:confused::D

Roligt att hästen går bra förresten, hoppas vi får se den mera!!

Senast ändrad:

haha, nej ingenting, men längre ut i skogen än dit vi ska flytta finns inte..... fem kilometer på en liten grusväg rätt ut i urskogen!!

Bor du där?!
Vart?

Vi hyr lägenhet i samhället vi:)... Mack_Lobell ska också flytta till Vissefjärda har vi bestämt ovanför hennes huvud så då blir det en riktig bukeort ;-)

Var ska ni flytta?

Nä, kanske inte världens trevligaste håla, men lugnt och skönt är det ju i alla fall;):p

Jaså? ja buke-träff måste det ju bara bli! Lär väl bli mycket travsnack:angel:

Vi ska till Medlen, jag, sambo och våra barn. ( häst och katter;)) Vi ska inte flytta in förrän till våren, innan det ska vi renovera kök och badrum (oh nej, det gör inte ont :p) och bygga boxar, och tpetsera och lägga golv, och och och.. suck vad mycket....

Jobbar du i stall? har fått för mig det men kan ha dunderfel.. vart har du hästen? för det har jag också för mig att du har en egen... Längberg har sitt rätt nära, blir mycket trav i Vissefjärdaskogarna:D

E: Hälsa tillbaka till Mannen, ge honom en skumsockerbit, sånt där godis!
har du hört att vi ska flytta? till Vissefjärda, världens metropol :p
Påhälsningavstånd, :D

Åh, jasså är det populärt? Haha! Djungelvrål tyckte han var väldigt intressant när han fick smaka det en gång.;)

Åh, vad roligt! Då kan du ju komma och hälsa på jätteofta!:laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar