Kan ni hjälpa mig?

Sv: Kan ni hjälpa mig?

Alltså dettta låter ju hur skumt som helst försök med vad som helst för att få henne att förstå att hon VERKLIGEN inte ska köpa denna hunden... Hon måste ju själv förstå att det kanke är lite skunmt när hon inte kan få uppfödarens telefonnummer och adress...Sen att hon kan köra upp hunden 50 mil för 600kr hon vill verkligen bli av med den...

Hoppas att du lyckas få henne att förstå.

Hon vet absolut ingenting om denna hund! Vad vet hon då om vad denna snart vuxna hund tycker om hennes katter? Kanske tycker hon så pass mycket om katterna att hon inte vågar riskera deras liv? Om det inte fungerar kommer hon ju aldrig att hitta denna hundförsäljare igen. Få henne att avstå både för hennes, katternas och hundens skull! Klarar man inte en schäfer valp ska man definitivt inte dra på sig en halvvuxen doberman.

Varför ska man skaffa sig en hund man med tämligen stor säkerhet inte kommer att klara av när man inget vet om hundar?
Blandras, oreggad är väl en sak men varför en stor brukshanne i sina värsta slyngelår?
Tycker man att en valp är för jobbig ska man nog fundera ett par gånger till innan man skaffar "tonårshanne".
Kanske vore en katt mer lämplig?

Det handlar om pengar. Renrasigt går inte eftersom hundarna blir för dyra i inköp (Har tipsat om att hon kan spara innan, och köpa hund när hon har råd, men det tar för lång tid tror jag.)

Har PM:at dig :)

det är en knivig situation. be henne få hunden försäkrad iaf.
mår hunden bra i övrigt och ser det ut som om den är renrasig?
finns den alltså INGA papper på hunden?:eek:

Nu har hon hittat en oreggad, oförsäkrad dobermannhane. Den var antingen ett eller ett och ett halvt år (jag minns inte), skulle kosta 1800:-. Ägaren erbjöd att köra upp hunden femtio mil för 600:-, så hon slapp hämta hunden.

Jag tycker d låter väldigt skumt...
Jag skulle nog aldrig köpa en oreggad dobberman.
så d e juk helt klart att den inte är renrasig.
eller så är den det, MEN ägarnen har totalt skitit i hunden.
när jag läser det här kommer jag att tänka på en knarkare som har stora hundar för att det är ballt och nu har han satt sig i knipa och måste ha pengar fort.

hur som helst tror jag inte att det kommer bli en lätt resa för henne tillsammans med den hunden.

/sannah

Påpeka för henne att hunden mycket väl kan vara stulen eller olaglig på annat vis. Allt hysch hysch kring säljarens namn och nummer gör mig misstänksam. Det påminner om en viss hundhandlares förfarande med stulna hundar.

Välj ingen dobbermann som första hund!! Och detta låter EXTREMT misstänkstamt, det du beskriver..

Köp EJ den hunden!

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 360
Senast: Sel
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 228
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 518
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar