Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Rosett

Trådstartare
Det kan inte jag. :( I skolan när vi skulle dyka efter ringar så fick jag famla mig fram, kunde ju inte titta.
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Nej det går verkligen inte, särskilt inte nu när jag har linser, då skulle de ploppa ur:D
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Nej, har aldrig kunnat och aldrig förstått hur man lyckas. Detsamma gäller folk som kan "prata" under vatten; Skulle jag ens fundera på att öppna munnen skulle jag drunkna på två röda.
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Det kunde jag redan innan jag började ettan. :)
Som vuxen även med linser, trodde först att de skulle lossna men de satt som berget, har aldrig tappat en lins i en bassäng, sjö eller hav. Bara på torra land. :p
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Kan men det är suddigt. Undviker det i klorerat vatten. I skolan hade jag simglasögon när vi skulle dyka efter grejer.
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Ja, det är bara att öppna ögonen och titta. Det är ganska grumligt men man tar sig fram. Har ni provat? Det är inte så läskigt som det kanske verkar.

Att prata/skrika är inte några problem. Luften håller ut vattnet.
Att bara gapa däremot...
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Yes det kan jag.

Det går ju att träna sig till att kunna det om man vill.
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Jag får kallsupar av att stå i duschen, så tror inte det är nått för mig:D

Sjön här är så grumlig så det är ingen idé att ha ögonen öppna, och klorerat vatten tål jag inte. Har inte provat i badkaret, tror inte badskum är så skönt i ögonen det heller...:p
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Jag kan men det är obehagligt! Något jag däremot inte kan är att vara under vatten utan att hålla för näsan. Har försökt och tränat men det går fan inte! :(
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Ja. Jag har aldrig fattat varför vissa inte kan/vill. Och ännu konstigare är det med folk som håller för näsan då de hoppar i eller dyker.
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Knäppo, du kan väl VÄNTA med badskummet då?!

Om jag bara ska dyka i för att sen komma upp till ytan igen tror jag inte att jag tittar. Ska jag däremot inspektera båten eller hämta nåt, då tittar man såklart.

Får ni in vatten i näsan om ni inte håller för den? Andas ni in då? ;)
Ska man göra en volt i vattnet, då kan det rinna in lite vatten i näsan, men annars håller ju luften man har i näsan bort vattnet!?
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Något jag däremot inte kan är att vara under vatten utan att hålla för näsan. Har försökt och tränat men det går fan inte! :(
+1. Aldrig att jag skulle doppa huvudet på något sätt (dyka, bara ploppa ned på plats, whatever) utan hålla för näsan. Skulle gott kunna ha öronproppar också för att slippa vatten i öronen.

(Har för övrigt endast badat en gång sedan jag gick i lågstadiet, om det inte redan framgått, och det var vidrigt. Blä för vatten om man inte står i duschen.)
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Det går men det är obehagligt, så jag gör det väldigt sällan. Som barn tittade jag däremot under vattnet nästan hela tiden.
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

+1. Aldrig att jag skulle doppa huvudet på något sätt (dyka, bara ploppa ned på plats, whatever) utan hålla för näsan. Skulle gott kunna ha öronproppar också för att slippa vatten i öronen.

(Har för övrigt endast badat en gång sedan jag gick i lågstadiet, om det inte redan framgått, och det var vidrigt. Blä för vatten om man inte står i duschen.)

Vatten i öronen är vidrigt!! Jag har inte ens vatten i öronen när jag duschar!!! Öron är självrengörande :D

Jag hoppar aldrig i vatten, men om jag mot förmodan skulle göra det någon gång så skulle jag glömma att både blunda och hålla för näsan och hålla munnen stängd och glömma att man inte kan andas i vatten!:o

kl
Jag HAR tagit första simborgarmärket. Hur det gick till kan jag inte svara på. Snäll simlärare?! Men att dyka har jag aldrig lärt mig, jag tog upp de sablars ringarna med fötterna och gav till läraren. :sneaky:
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Jag kan men det är obehagligt! Något jag däremot inte kan är att vara under vatten utan att hålla för näsan. Har försökt och tränat men det går fan inte! :(

Samma för mig. Att stoppa huvudet under vatten utan att hålla för näsan är omöjligt. Jag har verkligen ingen dykreflex.
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Nä, jag tycker inte om att ha huvudet under ytan. Om jag ska få vatten i ansiktet vill jag sköta det själv, tex tvätta håret själv även om jag duschar med sambon.
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Men att dyka har jag aldrig lärt mig, jag tog upp de sablars ringarna med fötterna och gav till läraren. :sneaky:

Haha, exakt så gjorde jag med! Och på den djupa delen av bassängen vistades jag bara på om jag höll mig i kanten hela vägen och drog/sparkade/släpade mig fram.

Jag vet faktiskt inte ens om jag kan simma idag, har inte provat på över 15 år. Jag var aldrig rädd för vatten i den meningen, däremot tyckte och tycker jag det är så sjukt jävla obehagligt att få vatten i öron, näsa och ögon att jag blåvägrade och till sist började stå över simlektionerna i skolan. Om jag fått ha en dykarhjälm på skallen hade det dock inte varit några issues alls!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 796
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp