Kan ni galoppera lika bra i hö. och vä. galopp? Utan häst alltså …

Kan ni galoppera lika bra i hö. och vä. galopp? Utan häst alltså …

  • Ja

    Röster: 52 57,1%
  • Nej

    Röster: 39 42,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    91
  • Omröstning stängd .
Var tvungen att prova på alla fyra, båda galopper sitter och även byte mellan dom, men kan inte byte i varje eller vartannat.

Sen märkte jag mest att min kropp inte är lika smidig längre. Stel som en planka, så ryggen gör ont nu så tror jag håller mig till bara två ben i fortsättningen. 😅
 
det beror på om hindret är byggt med riktiga bommar eller med kvastskaft och liknande. Klarade högre hinder med kvastskaft. Kanske mest eftersom träbommarna är svårrivbara 🙄.
Jag har hoppat riktiga hinder (de med riktiga bommar) som legat på 1m i min ungdom.
Nu på äldre dar har jag hoppat 80cm över riktiga hinder, en tre kombination.

Har för mig de hindren hemma med sly och kvastskaft var högre än 1m, men minns inte hur höga de var. Högt var det i alla fall. 😅
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 934
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 737
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 392
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 836
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp