Kan nån ge ett litet råd?????

Cizma

Trådstartare
Det är nämligen så att mitt vindhuvud ofta "pjuffar" (jag har döpt det till det:p) eftersom han liksom taktar samtidigt som han nästan går upp på tå detta är oerhört påfrestande för mig som ryttare och eftersom jag ofta har ont i kroppen pga av min fibromyalgi så gör det rent ut sagt väldigt f-bannat ONT:eek: och är tillika väldigt obehagligt eftersom man studsar som om man kar fjädrar i rumpan :oJag har försökt att vara konsekvent och stannat honom när han gör så, men ibland är han liksom på "pjuffhumör" och då håller han på hela tiden :crazy:

Nått tips till lilla mig????

Sv: Kan nån ge ett litet råd?????

Jag tror att jag förstår vad du menar. Min häst blir också lätt "pjuffig", och jag har kommit framtill att det bästa är att driva på och fokusera på att få energin framåt istället för uppåt.

Sv: Kan nån ge ett litet råd?????

Det är jättesvårt att förklara:laugh: har som inte hittat nått annat ord som kan tänkas passa...:crazy: han skrittar, men gör det på ett "pjuffigt" vis, struttar liksom upp på tå, väldigt stelt i hela ryggpartiet och samtidigt så nästan joggar han på ståeende fot:crazy:JÄTTESVÅRT att förklara... ser man det så brukar man förstå hur jag fått ordet "pjuff":cool:

Try verkar ju förstått och jag kan nog hålla med om att han ger sig med det om jag driver på honom, men de gånger när det är viktigt att han BARA ska skritta i LUGN takt är det lite svårt att driva på honom.... en sak som dock slog mig nu när jag sitter och skriver är det Try nämde, nämligen det att all energi verkar hamna uppåt:crazy:istället för framåt... Kanske därför han i vissa lägen bara blir ännu värre och en smula irriterad när jag stannar honom då han "pjuffar"
Hmmmm, ja, behöver nog analysera detta lite till... Men ett är då säkert, jag måste få bort det, för när han gör så här blir det fruktansvärt stötigt och hoppigt... känns som om jag har fjädrar i rumpan och ska hoppa ur sadeln när som helst:eek: (även armarna flaxar som på en hysterisk pelikan:eek:):o och det är inte en vacker syn kan jag lova...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka