Kan mitt sto påverkas?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hertigen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 831
H

Hertigen

Jag talade idag med en spådam och ställde en fråga till henne om mitt sto skulle få ett friskt och fint föl. Vet ni vad hon svarade? Jag ser att du är orolig och det gör ditt sto tveksam och förvirrad. Hon undrar varför du är så orolig?

Jag har sedan jag fått reda på det varit jätterädd. Kan mitt sto verkligen påverkas av min orohet? Det är inget jag visar mitt sto, utan bara en stark känsla jag har inom mig.

Sv: Kan mitt sto påverkas?

Så fick man ett gott skratt idag också, tack snälla du för det :rofl: (behöver jag tillägga att jag inte tror på spådamer?)

Men allvarligt: ha litet mer förtröstan och tro på att saker kommer att gå bra. De allra flesta dräktigheter och fölningar är ändå problemfria. Lita på Moder Natur, samtidigt som du naturligtvis hjälper henne genom att ge ditt sto bästa möjliga omvårdnad.

Om du ändå känner stress och stark oro kanske det innebär att hästavel inte är din grej?

Senast ändrad av en moderator:

Självklart känner hästen av att allting inte är som det brukar om det är en något sånär känslig häst vill säga.
Jag vet själv om jag kommer in i stallet och är lite förbannad på vad det nu är så håller sej hästarna i lite bättre skick än annars.

Är du orolig och spänd känner hästen av det om inte annars i din ridning. Men även i hanteringen och hur du uppför dej runt omkring henne.
Dock tror jag inte att hon tar någon skada utav det!!

Jag håller med Equilibrium dessutom, är du orolig av dej bör du syssla med någonting annat än hästavel! :)

Spådamen visste ju precis vad hon skulle svara. Eftersom du frågade så förstod hon nog att du var lite orolig...

Men till frågan. Ja, jag är helt säker på att hästen känner att du är orolig. Men inte över hur det ska gå med fölning mm. Alla djur känner om man är ur balans/orolig.

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 921
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 053
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 090
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Boendeyta med barn
  • Pendelparkering Stockholm
  • Livskristråden

Hund, Katt, Andra Djur