Kan man krossa Milbemax-tabletterna?

Pazuzu

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder, kan man det?

Köpte detta avmaskningsmedel då det gamla inte fanns, och det står inget om de går att krossa eller ej. Bara att de ska ges i samband med eller efter foderintag.
 
Sv: Kan man krossa Milbemax-tabletterna?

Vad menar du med att det gamla inte fanns ? Milbemax är ett relativt nytt avmaskningsmedel :)
Du kan krossa dem precis som man kan göra med Axilur. Men du vet mera säkert om du trycker ned den i halsen. Milbemax tabletten är så liten så det går oftast jättelätt att trycka ned den i halsen :)
Men ja, du kan krossa den.
 
Sv: Kan man krossa Milbemax-tabletterna?

Jag menade att det "gamla" märket av avmaskningsmedlet jag köpte förut inte fanns längre på apoteket.

Tack för svaret, då vet jag!

Tror det är bäst att fortsätta att krossa och blanda med maten eftersom det är så oproblematiskt. Han är glupsk av sig och äter upp allt med hull och hår, till och med slickar upp tablettrester som hamnat lite utanför maten. Jag får för mig att han skulle bli mer avigt inställd om man började med att trycka ner tabletter i halsen istället.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 461
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 134
Senast: Masqueradee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 808
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 302
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp