Kan man flytta en bild?

C

CarolaLind

I ett word - dokument eller man får vackert nöja sig med vart det hamnar? (Jag menar typ "Omforma fritt")

Hur annars?

*Trög*
 
Sv: Kan man flytta en bild?

CarolaLind skrev:
I ett word - dokument eller man får vackert nöja sig med vart det hamnar? (Jag menar typ "Omforma fritt")

Hur annars?

*Trög*
varför .... *upprörd*
de är inte så bra kompatibla med bilder men du kan ju typ centrera högerjustera osv... annars kan man ju göra tabeller och lägga bilder och text i..

men på nåt sätt ska det gå att få dem att flyta fritt,, har inte kollat så noga bara.
 
Sv: Kan man flytta en bild?

Jag VILL jobba i word med detta dokument och jag VILL ha en bild tight i en hörna men det går kanske inte...*Gaaaa*

Nej det räcker inte med de vanliga funktionerma..*Kliar mig i pannan*
 
Sv: Kan man flytta en bild?

Du kan 'fästa' bilden på olika sätt, antingen ligger bilden fast på en bestämd plats och texten flyter runt omkring (eller tvärs igenom om du markerat det alternativet), eller så flyttas bilden med texten. Gå in på 'format picture' och testa runt där, fast läge ställer du in under 'advanced'.
 
Sv: Kan man flytta en bild?

Låter att du ska köra ett DTP system (DeskTop Publishing) så är detbara att flytta runt bilder och texter där du vill ha det.

Ett trevligt Layout program helt enkelt :)
 
Sv: Kan man flytta en bild?

Jag har en del sådana, bara för komplicerade för mig... :crazy:
 
Sv: Kan man flytta en bild?

Tja det som jag har och testat är inte alls så svåra.
Onödigt att köra avancerade program när det räcker med enkla :)
 
Sv: Kan man flytta en bild?

CarolaLind skrev:
Jag VILL jobba i word med detta dokument och jag VILL ha en bild tight i en hörna men det går kanske inte...*Gaaaa*
Först och främst är ju inte word ett bildprogram i den bemärkelsen sen så är det bara att sätta den i hörnan där du vill ha den... Högerklicka välj Formatera Bild... |Layout|Klicka på Inställningar och där kan du ställa in om bilden ska flytta med text eller inte (avbocka för att flytta "fritt") och positionen mer exakt.
Vill man omforma bilden får man göra det i bildprogrammet innan man infogar det i dokumentet.

CarolaLind skrev:
Nej det räcker inte med de vanliga funktionerma..*Kliar mig i pannan*
Använd dem ovanliga då...
:D
 
Senast ändrad:
Sv: Kan man flytta en bild?

Som sagt kör ett Layout program, det tjänar du både tid och det blir mycket snyggare.

Har själv hjälpt en del att göra broshyrer och det blev riktigt bra
 
Sv: Kan man flytta en bild?

meodeo skrev:
Först och främst är ju inte word ett bildprogram i den bemärkelsen sen så är det bara att sätta den i hörnan där du vill ha den... Högerklicka välj Formatera Bild... |Layout|Klicka på Inställningar och där kan du ställa in om bilden ska flytta med text eller inte (avbocka för att flytta "fritt") och positionen mer exakt.
Vill man omforma bilden får man göra det i bildprogrammet innan man infogar det i dokumentet.

Använd dem ovanliga då...
:D

Så enkelt det kan vara...

:bow:
 

Liknande trådar

Hemmet Ska ju flytta till nytt hus och vill hängna in det. Behöver vara nät. Problemet är att det är ett ganska stort område jag vill hägna...
Svar
10
· Visningar
1 238
Senast: Ramona
·
Tjatter Jag vill nog mest ösa ur mig lite irritation här..... Jag har nu postat tre dyrbara konsttryck, i speciella grova kartongrullar avsedda...
Svar
9
· Visningar
1 961
Senast: Bluefish
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 892
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp