Kan man få remiss av sjukvårdsupplysningen?

FrDrake

Trådstartare
Jag står i kö för att chatta med sjukvårdsupplysningen, men frågar så länge.

Jag behöver en remiss till öron-, näsa-, halsmottagningen då jag plötsligt hör jättedåligt på ena örat. Ringde till dem då det står att det inte behövs remiss, men det var tydligen fel. Egenremiss skulle man kunna skicka men hittar inte det på 1177. Min vårdcentral är inte till någon hjälp. Är det någon som vet om 1177 kan ordna en remiss eller kommer de bara hänvisa mig tillbaks till vårdcentralen? (De har spolat örat och säger att de inte kan göra något mer)

Jag står i kö för att chatta med sjukvårdsupplysningen, men frågar så länge.

Jag behöver en remiss till öron-, näsa-, halsmottagningen då jag plötsligt hör jättedåligt på ena örat. Ringde till dem då det står att det inte behövs remiss, men det var tydligen fel. Egenremiss skulle man kunna skicka men hittar inte det på 1177. Min vårdcentral är inte till någon hjälp. Är det någon som vet om 1177 kan ordna en remiss eller kommer de bara hänvisa mig tillbaks till vårdcentralen? (De har spolat örat och säger att de inte kan göra något mer)
Men kan inte VC skicka en remiss alltså?

Inte till den mottagningen, alternativet finns inte.
Du kan på 1177 välja ”kontakta mig” (edit: eller annat existerande alternativ) och skriva att du vill göra en egen vårdbegäran. Om de då behöver att det formellt görs på något annat sätt så hjälper de dig med det. Det måste inte finnas som separat ”knapp”/val/kontaktväg. Förutsatt alltså att egenremiss är möjligt.

Du kan på 1177 välja ”kontakta mig” (edit: eller annat existerande alternativ) och skriva att du vill göra en egen vårdbegäran. Om de då behöver att det formellt görs på något annat sätt så hjälper de dig med det. Det måste inte finnas som separat ”knapp”/val/kontaktväg. Förutsatt alltså att egenremiss är möjligt.
Tack, testar det om inte 1177 funkar. Fick chatta med samma person på min vc som jag pratade med i morse, men kanske gör jag mig bättre förstådd i text.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 755
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 919
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det jag skrev om sist är verkligen något av det viktigaste jag måste ta itu med nu. Jag kan inte hålla på och springa runt med känslan...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama