Kan man bli gravid på dag 29??

H

huriallsindar

Hej! Slutade äta p-piller i slutet av november, har bara haft två cyklar sedan dess. Första var 38 dagar, andra 34. Idag är det 37 dagar sedan förra mensen, vi hade sex på dag 29. Hur stor är egentligen sannolikheten för att vara gravid? Jag testade igår och det visade negativt, men jag trodde att mensen skulle ha kommit redan? Eller jag trodde liksom att cykeln kanske skulle bli lite kortare för varje gång nu i början.. Oroar mig säkert i onödan, men känns bra att få skriva av sig lite ändå..

Sv: Kan man bli gravid på dag 29??

Ja, om du hade ägglossning runt dag 29 så kan du ha blivit gravid då, förutsatt att det kom spermier in i dig.

Men kan man verkligen ha ägglossning så sent som dag 29? Det var ju bara en knapp vecka innan beräknad mens..

Att ha oskyddat sex innebär ALLTID risk för graviditet, oavsett vart i menscykeln du befinner dig...

Okej.. Idag är det 38 dagar sedan senaste mensen, alltså borde det ju enligt alla testers bruksanvisning gå att testa redan eftersom jag i princip borde ha fått mens.
Men eftersom den så kallade eventuella befruktningen ägde rum endast för 9 dagar sedan så kanske det i alla fall är för tidigt att testa.
Men idag visade testet oberoende negativt, men ingen mens ännu. Nå, jag väntar till veckoslutet och testar på nytt sedan..

Absolut, men skyddar man sig inte alls behöver man nog inte ens fråga om man kan bli gravid...

En dum fråga, men kan magen blir bubblig och gurglig när ägget fäster i livmodern, eller är det månne bara mensen som är påväg..? Tycker bara att det känns lite annorlunda än vanlig mensmage, meen man inbillar sig ju alltid en massa saker... :D

Man kan få en massa konstiga symptom när man är skengravid också ;) *vet*

Om du är gravid så lär du märka det för eller senare, om inte förr så när den kommer ut :D

Ja jag börjar på ett sätt vara mer och mer säker på att det bara är en skengraviditet :) Och knappt ens det, har inte ens ömma bröst, inte det minsta! Har inget annat än en mens som inte synats till på 39 dagar och en bubblig mage :P hade ju redan börjat tycka att det hade vart riktigt kul om man varit gravid... Nå, en annan gång!

Fast de test jag kört på och som varit mycket exakta och gått bra att testa tidigt kostade bara 10 kr styck om man köpte 10 st. Jag testade som bara den för att vara helt säker och plussade första gången efter ca 10 dagar.
Det är visserligen stickor som doppas i urin, men det har jag ändå gjort med stavarna...

/ Milschen

Vad är det längsta det kan ta efter befruktning innan man plussar? Tänkte köpa ett såndänt 10 mIU/ml test till veckoslutet, vågar jag lita på det om det visar negativt då? 14dagar efter "befruktning"!

Det kan ta jättelång tid för vissa, det beror på hormonhalten i urinen!

Nordsvensken eller hur! :D

Okej.. Hoppas att mensen antingen börjar före lördag eller att testet visar positivt på lördag så jag vet vad jag ska göra med kvällens fest... :idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 930
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Nu ska jag inte ropa hej än, men det verkar än så länge lovande! Efter att hormonerna har återgått till det normala efter yngsta...
Svar
9
· Visningar
2 967
Senast: gulan
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 753
Senast: Snö
·
Övr. Barn Ja, som trådrubriken lyder... Jag börjar bli fundersam över om det är något fel, eller om det är att anse som helt normalt. Bakgrund...
Svar
14
· Visningar
1 599
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama