Kan man anmäla anonymt?

Humelibumlan

Trådstartare
Lite känslig fråga, men en "granne" har en hundvalp (pytteliten ras) som väldigt sällan får gå ut, vilket då naturligtvis resulterar i att hunden gör sin behov inomhus, vilket väl i sig inte är ett jätte problem om det inte vore för att hundens ägare blir väldigt arga på den lilla hunden när den gör ifrån sig.

Hunden skriker och ägaren är arg, ibland stängs den lilla hunden ut på ballkongen.... det är en liten valp som sagt och den är då naturligtvis väldigt ledsen när den stängs ut och det hörs... jag behöver väl inte påpeka hur kallt det är nu?

Detta är hörsägen så att säga, men från en säker källa och jag är naturligtvis det mesta från frusterad till jävligt förbannad...
Jag har bett personen som bor granne med vederbörande att höra av sig till mig när hunden åker ut på ballkongen, för jag ringer i så fall polis (eller vart ska jag ringa?) på rotmos om jag skulle höra den lilla på ballkogen nu..

Men till saken hör att det finns vissa omständigheter som gör att personen som hört detta inte kan anmäla dem, så min fråga är då, kan jag anmäla dem anonymt? Vart anmäler man? Vad händer om de får en anmälan? Kommer det ens hända något?

Jag har inga problem med att anmäla dem på rak arm, med namn, men eftersom jag är kopplad till personen som är granne med dem och det finns en viss risk att den kopplingen skulle ses som "jävulskap bara för att" så skulle jag gärna vilja att anmälan var anonym...

Råd skulle vara toppen!

Sv: Kan man anmäla anonymt?

Man anmäler till länsstyrelsen och kan vara anonym som jag förstått det.

Att anmäla på hörsägen känns väl dock inte så bra, men det beror väl iof på hur insatt du är i det hela.

Stackars lilla valp...

Man anmäler till länsstyrelsen och kan vara anonym som jag förstått det.

Att anmäla på hörsägen känns väl dock inte så bra, men det beror väl iof på hur insatt du är i det hela.

Stackars lilla valp...

Alltså hörsägen är vad personen som är granne med dem berättat och eftersom den personen inte är "djurmänniska" så misstänker jag att det är dubbelt så illa som h*n sagt...

Min förhoppning med anmälan är väl i första hand att någon åker dit och pratar med dem och det räcker för att fattta...

Usch vad arg jag blir! :mad:

Våran lilla valp har vi inte varit absolut stenhårda med med rumsrenheten,just för att det känns sååå hemskt att ställa ut han när det är 25-30 minus,vi har kunnat ta ut han direkt efter mat,sömn och bus,men i fall han inte kissade på en gång så tog vi in han ganska snabbt,så många olyckor har det blivit inne,men så klart räknade vi med det när vi tog hem en valp i mitten av december. Det har gått suvveränt endå,och nu är han så gott som rumsren.

Jag blir ursinnig att höra att dom stänger han ute på balkongen! Och att valpen får skäll när han gör sina behov inne,nej,fy fan! ANMÄL!!!!!!!!!!!!

Varför kan hon inte anmäla själv, när man ändå kan anmäla anonymt?

Jag har själv anmält och de brukar fråga om man sett det själv. Men anmäler du så måste de ju ändå åka ut och kolla.
Du får säga att du känner den som sett och hört allt.

Varför kan hon inte anmäla själv, när man ändå kan anmäla anonymt?

Jag har själv anmält och de brukar fråga om man sett det själv. Men anmäler du så måste de ju ändå åka ut och kolla.
Du får säga att du känner den som sett och hört allt.

Glömde tråden.:o

Alltså, vi bodde grannar därav att personen skulle säga till när valpen var utlåst på ballkongen, så kunde jag bara gå ut och höra den själv..

Men efter att ha pratat med hundägarna som helt plötsligt hade en rottis istället för den lilla och enligt dem skulle den lilla vara hos "mamma" ett tag, för att sen inte att sett att de haft någon hund alls på några månader, så får vi väl hoppas att de insåg hur jobbigt det var med hund och funnit bättre hem åt dem.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 308
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka