Kan katter ha Struma ??

Mynta2

Trådstartare
Ena ungen Miss Piggy, hennes ögon står rätt ut ur huvudet, presis som folk med strumas ögon gör. Som 2 stora klot. Dessutom är hon sååå liten, mycket, mycket mindre än dom andra. Hon leker visserligen, men dock stillsamt, äter inte lika mycket kattmat som de andra...är mest bara otroligt sööööt ;). Men hennes ögon står ut mer och mer tycker jag, eller kan det vara inbillning ? Kan katter ha Struma ? Tänkte mest på de utåtstående ögonen...

Hon är 1 storlek mindre än sin syskon, och ändå kom hon inte sist...det gjorde Stripe. Men Stripe är mycket större än henne.

Och som ett sidospår ang kattungar. Dom blir på fredag 5 veckor, och jag måste säga vad ROLIGT det är att se hur dom utvecklar olika personligheter :D . Ingen är den andra lik.

Sv: Kan katter ha Struma ??

Ja, katter kan ha struma men det är ovanligt att kattungar drabbas av det. Oftast är det äldre katter som får struma. Oavsett låter det ju som att kattungen kan behöva en liten extra hälsoundersökning.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 595
Senast: Araminta
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 400
Senast: kratbran
·
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 722
Senast: Lampan
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka