kan kallblods travare bli skimmel?

ZanMiguel

Trådstartare
VAd ska det bli för färg på han med tanke på allt det vita han har?
För visst kan han inte bli skimmel?
Pappan är Brännapål

MVH Sanna

Sv: kan kallblods travare bli skimmel?

Blir han skimmel så har du garanterat en fuskavlad kuse med någon skimmel vbl travare i bakre led :angel:

Men förmodligen blir den väl gulbrun när den fällt bort vinterpälsen som Brännapål? Eller någon liknande färgvariant

Okej tack så mycket..
Man börjar ju undra var morsan vart och slarvat:D
skämt åsido..
Någon mer?

Brännapål är pappa och mamman är Isolde

Visst är han söt:love:

Den blir nog brun o väääldigt mycket stickelhårig, vi har en bork e Brännapål o det syntes omg att det skulle bli så. Året efter fick vi ett helsyskon o den blev ljusbrun.

*kl*
Måste kapa tråden lite och fråga en sak. Såg en kallblodstravare ute på annons för nåt halvår sen, den var skäck! Det stod att den var reggad och den hade ganska bra stam (minns inte exakt vilken), Brun och vit skäck med mycket vitt. Är det öht möjligt eller är det nån som försöker sälja en "olycka" som kallblod?

Det där känner jag igen:rofl: Precis sådär ser min åring ut:rofl: Jag har fått det förklarat att hon "bara" är extremt stickelhårig. Hon är DNA testad så det är omöjligt att hon kan bli skimmel. Skimmel är nämligen ett dominant anlag. Så anlaget för skimmel kan aldrig ligga dolt. Någon av föräldrarna måste var skimmel för att avkomman ska kunna bli det.

Här är lite kort på min lilla dam:
9270164.jpg

9270166.jpg

9270167.jpg

Hoppas det klarnade lite för dig;)

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Radannons Testar slänga ut frågan här, jag har fått i uppdrag att hitta några djurskådisar till en större filminspelning som kommer ske i Luleå...
Svar
0
· Visningar
608
Senast: skiesabove
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 645
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix