Kan jag skylla på isen?

lil-sis

Trådstartare
Patsy har musklat bakdelen konstigt, jag vet inte hur jag ska beskriva det men den är "delad", symmetriskt, med lite med muskler framför delningen än bakom, när hon spännder sig kan man också se att det är olika muskelgrupper som delar sig som ett "streck".

Det är alltså i stort likadant på höger och vänster sida hela vägen över, det är mindre musklat från svansen och ungefär en dm framåt och sen är det mer muskler.

Hon är inte så spänd i muskulaturen längre men var förut stenhård över hela baken och ryggen ngt som har börjat ge med sig riktigt bra i takt med att isen försvunnit och jag har varit noggrann med massage och stretch.

Men skulle denna konstiga muskling kunna bero på att hon har gått och spänt sig och gått med korta korta steg under större delen av vintern?

Hon har även börjat se besvärad ut i vänster bak i höger varv på volt men inte tvärtom, ungefär som i somras när hon var otränad. Galopp inga problem i ngt varv på lina men kan bli "arg" när jag ber om det i vänster varv.

Hon är även lite överbyggd då hon inte växt klart och så har hon breddat baken men benen har inte riktigt hängt med så hon har blivit lite hastrång men det ska visst bli bättre igen sen när hon är klar.

Knepigt det här med unghästar :crazy:

Vad kan jag göra?

Hallå.. du har ju massor av massörer o veterinärer som tittar in på gården titt som tätt... kan inte nån av dom hjälpa dig..

Förresten kommer vi att ses nästa vecka?? Går kurs igen då.

Hmm... jag vet faktiskt inte om ni ska till oss men jag tror att M och M diskuterade hur många hästar det skulle vara när M var i stallet och pratade i söndags. Ska fråga M.

Just nu är det lite tomt på veterinärer men "min" kommer på fredag (nästa), ska iofs fråga om hennes konstiga "prickar" då, har troligen fått inkar, flera st.

Hon är masserad och genomgången från förra kursen sen min massör och sen veckan efter en "lärling" och det fanns inga "oroande" tecken då men då var hon så spänd att jag tror det är svårt att hitta de små spänningarna och knutorna och så.

Liknande trådar

Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 433
Senast: domesticus
·
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 617
Senast: hastis1234
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 131
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka