Kan jag ha en ponny?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kan jag ha en ponny?

1,60 /66 kg på D-ponny är väl inga problem. Sen beror det lite på ifall du själv kommer att växa mycket mer. Om det är en stor eller liten D-ponny
 
Sv: Kan jag ha en ponny?

1,60 /66 kg på D-ponny är väl inga problem. Sen beror det lite på ifall du själv kommer att växa mycket mer. Om det är en stor eller liten D-ponny

Jag växer nog inte mera på längden i alla fall!

Jag kom att tänka på det, att egentligen så skulle en häst på ca 140-145 kanske vara lämplig höjd till min längd.

När jag gick på ridskolan så brukade det alltid bli jag som fick rida ponny när det av olika anledningar inte fanns tillräckligt många stora hästar. Och jag hade ingenting emot det måste jag säga.
 
Sv: Kan jag ha en ponny?

Om man går upp i vikt det kan man ju aldrig veta! Jag har ju gått upp en gång och det trodde jag ju aldrig att jag skulle göra! Men nu har jag ju gått ner och då var det en på en hästaffär som när jag var där och skulle handla, frågade om det var till en ponny, det var det ju inte då, men sen så började jag att fundera på det där!
 
Sv: Kan jag ha en ponny?

Visst kan du ha en D-ponny. Om du är orolig för vikten kan man ju välja en mer viktbärande ponny. Jag är ungefär lika lång som du och D-ponny eller liten häst passar mig perfekt :) har en haflinger av kallblodsmodell :D
 
Sv: Kan jag ha en ponny?

Jag tänkte nästan att visst borde jag kunna ha det. Haflinger ser ju fina ut. Jag brukade önska mig en sådan förut! Men jag ville alltid ha en New Forest!
 
Sv: Kan jag ha en ponny?

Det låter ju bra! Jag tänker främst på New Forest och Connemara när jag tänker på D-ponny.
 
Sv: Kan jag ha en ponny?

Jag är 1,66 och väger ungefär som du, nu har inte jag en d-ponny som håller måttet utan en som är strax över. Men jag ser verkligen inte stor ut på henne..:laugh:

När jag jobbade på ridskolan så extra red jag några av d-ponnyerna och det var absolut inga problem någonstans, de passade mej utmärkt i storleken..

Mvh Domino_s
 
Sv: Kan jag ha en ponny?

Hänvisar till den tråd i aktuellt ämne som är länkad längre upp och stänger denna.

Lovis
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 916
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
669
Senast: Roheryn
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 198
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 157
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp