Kan jag formulera mailet så här?

MaRomer

Trådstartare
Har haft problem med mina sadlar ett tag och börjar bli trött på detta. Kommer nu skicka iväg ett mail till återförsäljaren jag köpt dem av och undrar om jag vågar skicka iväg detta mail inkl bilder:

Hej!



Jag undrar varför det är så extremt dålig kvaliteé på ***** sadlarna. Jag har varit inne med min dressyr sadel på ***** i halmstad i våras.

Detta då nylonet som sitter i sadelgjordsstropparna är MYCKET slitet. Fick då till svar att ni inte tänker göra något fören det går sönder.

Som jag tolkar det så behöver alltså jag slå mig rejält för att ni ska lyssna på mig! För när sadelgjords stroppen släpper, så kommer jag utan tveka dunsta i backen! Jag bytte även då ut stigläderna av samma material då det skiljde över 1 cm i längd på dem. Efter endast 2 månaders användning. dressyrsadeln har nu även börjat kvaka något fruktansvärt fram i bommen.

De stigläderna jag fick i våras har nu spruckit i VARJE hål som är användt. Dvs jag kommer begära nya från er! Mycket dåligt tycker jag.

stropparna på dressyrsadeln slits mer och mer för varje gång jag använder sadel och jag vänta med fasa på den dagen då de släpper.

Idag fotade jag hur min hoppsadel har slitits och det är under ALL kritik! Jag har användt den mycket lite då jag mest rider dressyr.

Även på denna håller ena sadelgjordstroppen på att släppa. Och med tankle på att jag använder denna vid hoppning så kommer den olyckan vara ännu värre! Även de bakre "benstöden" är sönderskavda av sadeln själv.


Jag vill nu ha ett svar på hur ni tänker hantera detta. För nu har jag fått nog av denna dåliga kvaliteé och är på gränsen att kontakta konsumentverket för att få ut 2 nya sadlar + tillbehör!



Dressyrsadeln köpte jag November 2007 och Hoppsadeln köptes Våren 2008. Båda är av märket ****************.

Jag bifogar bilder på Hoppsadeln och dess slitage. Jag är FRUKTANSVÄRT noggran med mina sadlar och använder det tillhörande medlet varje dag efter ridning!

Jag kan ta kort på min dressyrsadel i morgon om ni vill. Men jag kan lova att den ej är i bättre skick än hoppsadel!

Mvh ************


Kommer med bilder i nästa inlägg och om ni känner igen sadlarna ber jag er att ej skriva ut märket eller återförsäljare!
 
Senast ändrad:
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

29623887.jpg

29623888.jpg

29623883.jpg

29623884.jpg

29623886.jpg


Dessa bilder är bara på hoppsadeln.

Säger det igen. För att tråden ej ska stängas så skriv ej in sadlarnas märke eller återförsäljarens namn direkt i tråden. Undrar ni något så skicka PM!
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Jag tycker att texten känns ostrukturerad, använd helst inte "skrik" dvs STORA BOKSTÄVER.
Börja med att presentera dig, berätta varför du är missnöjd, inkludera att du skött sadlarna enligt anvisning när du skriver om hur dåligt sadeln hålller,
berätta när och vart du köpte sadlarna + allt det andra.

"Jag kan ta kort på min dressyrsadel i morgon om ni vill. Men jag kan lova att den ej är i bättre skick än hoppsadel!"

Känns tämligen onödigt, antingen så inkluderar du bilder eller inte, men eftersom att du klagar på båda sadlarna så skulle jag inte skicka ett mail utan att ha bilder på båda sadlarna.
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Tycker också att mailet är lite dåligt formulerat och väldigt otrevligt.
Tror chansen att bli väl bemött är större med ett sakligt mail om vad som har hänt och vad som gör dig missnöjd.
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Jag tycker det låter alldeles för hårt och ostruktuerat, om det är första gången du tar det via mail.

Och vad tycker du att de ska svara på din första fråga? (Jag undrar varför det är så extremt dålig kvaliteé på ***** sadlarna.)
"Jo, förstår du, det är bara för att vi tycker det är så kul att retas med folk!" ;)

Du måste också korrigera texten med korrekta styckeindelningar (Inte nytt stycke mitt i en mening t.ex.), stor bokstav etc.
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Jag tycker att texten känns ostrukturerad, använd helst inte "skrik" dvs STORA BOKSTÄVER.
Börja med att presentera dig, berätta varför du är missnöjd, inkludera att du skött sadlarna enligt anvisning när du skriver om hur dåligt sadeln hålller,
berätta när och vart du köpte sadlarna + allt det andra.

"Jag kan ta kort på min dressyrsadel i morgon om ni vill. Men jag kan lova att den ej är i bättre skick än hoppsadel!"

Känns tämligen onödigt, antingen så inkluderar du bilder eller inte, men eftersom att du klagar på båda sadlarna så skulle jag inte skicka ett mail utan att ha bilder på båda sadlarna.

Ok. Ja det står var jag har köpt sadlarna iom att jag lämnat in dem på samma ställe. Och det förstår man tydligt om jag tar bort ******. När jag har köpt sadlarna har jag skrivit, även att jag skött dem enligt anvisningarna.

Hur menar du med att presentera mig?

Jag har fått fruktansvärt dåligt bemötande de andra gångerna jag varit i kontakt med dem. Därför den hårda tonen.

Jag skall alltså ej skicka mailet fören jag har bild på dressyrsadeln också?

Bra åsikter:)!
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Jag tycker det låter alldeles för hårt och ostruktuerat, om det är första gången du tar det via mail.

Och vad tycker du att de ska svara på din första fråga? (Jag undrar varför det är så extremt dålig kvaliteé på ***** sadlarna.)
"Jo, förstår du, det är bara för att vi tycker det är så kul att retas med folk!" ;)

Du måste också korrigera texten med korrekta styckeindelningar (Inte nytt stycke mitt i en mening t.ex.), stor bokstav etc.

Bra att du påpekade detta;)


Styckena blev konstiga då jag kopierade från min mail. Ni får ursäkta detta!

Jag har samtalat med dem innan då jag har lämmat in dressyrsadeln tidigare och då mailat dem. Detta då jag har 8 mil enkel resa till återförsäljaren. Så jag kör inte dit i onödan om de ej tänker göra något:/
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Ok. Ja det står var jag har köpt sadlarna iom att jag lämnat in dem på samma ställe. Och det förstår man tydligt om jag tar bort ******. När jag har köpt sadlarna har jag skrivit, även att jag skött dem enligt anvisningarna.

Hur menar du med att presentera mig?

Jag har fått fruktansvärt dåligt bemötande de andra gångerna jag varit i kontakt med dem. Därför den hårda tonen.

Jag skall alltså ej skicka mailet fören jag har bild på dressyrsadeln också?

Bra åsikter:)!

Du kan ju börja skriva t ex Hej, jag heter MaRomer och har lite frågor ang. era sadlar. Det gäller den och den modellen och det som hänt är det här och det här, och att det känns väldigt osäkert för dig att rida i en sadel med mkt slitna detaljer. Att du skulle vara mkt glad om de kunde kolla över detta och byta ut remmar och annat som är för slitet. Även datum och inköpsställe.

Grejen är att det är ju inte säkert det är samma person som läser detta mailat som den du har haft kontakt med innan, och börjar man med den attityden tror jag det är mkt svårt att få hjälp.

Nej, om du klagar på dressyrsadeln å, så är det bra om du kan ta bilder så du koncist kan visa vad som är galet med den :)
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Bra att du påpekade detta;)


Styckena blev konstiga då jag kopierade från min mail. Ni får ursäkta detta!

Jag har samtalat med dem innan då jag har lämmat in dressyrsadeln tidigare och då mailat dem. Detta då jag har 8 mil enkel resa till återförsäljaren. Så jag kör inte dit i onödan om de ej tänker göra något:/

Kan du inte prova att ringa?

Presentera dig, berätta varför du ringer och säga att du kan maila med bilder på sadlarna, och fråga hur dom löser sådana saker.
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Du kan ju börja skriva t ex Hej, jag heter MaRomer och har lite frågor ang. era sadlar. Det gäller den och den modellen och det som hänt är det här och det här, och att det känns väldigt osäkert för dig att rida i en sadel med mkt slitna detaljer. Att du skulle vara mkt glad om de kunde kolla över detta och byta ut remmar och annat som är för slitet. Även datum och inköpsställe.

Grejen är att det är ju inte säkert det är samma person som läser detta mailat som den du har haft kontakt med innan, och börjar man med den attityden tror jag det är mkt svårt att få hjälp.

Nej, om du klagar på dressyrsadeln å, så är det bra om du kan ta bilder så du koncist kan visa vad som är galet med den :)

Nu vill jag ju inte skriva ut företagsnamnet men jag kan säga som så att det är en STOR hästkedja med varuhus i hela norden. Så att jag skulle få prata med samma person igen är minimal om inte obefintlig=/
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Jag skulle ringa dem, och sen följa upp med en mail som är betydligt mer saklig och strukturerad, och som hänvisar till konversationen ni hade på telefon. det blir proffsigast.
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Kan du inte prova att ringa?

Presentera dig, berätta varför du ringer och säga att du kan maila med bilder på sadlarna, och fråga hur dom löser sådana saker.



Det var ju smart! Har inte alls tänkt på detta! Ska gensat slå en signal till dem!=) Tack!!!!

Det är just därför man frågar Buke innan man skickar iväg mail;)
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Det var ju smart! Har inte alls tänkt på detta! Ska gensat slå en signal till dem!=) Tack!!!!

Det är just därför man frågar Buke innan man skickar iväg mail;)

Haha ja men precis! :)
Och just det du skrev om att det är en stor kedja, då är det än sämre att börja med ett surt mail, för dom kan inte förstå att du haft kontakt med dom tidigare utan ordentligt bemötande, utan tänker bara att vilken överjävlig människa, orka hjälpa henne.. :p

Hoppas det går bra iallafalL!
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Tagga ned lite först, då ger du ett seriöst intryck och den som läser blir mer vänligt sinnad och hjälper dig lättare än om du attackerar innan de ens hunnit läsa klart. Det KAN faktiskt vara så att du råkat få ett måndagsex (det ser ut som du har samma sadel som mig o den har jag använt MASSOR i över ett år o den är det inga fel på )

Skriv ex så här ist

Hejsan!

Mitt namn är XX.
I "månad" "år" köpte jag en XX sadel från Er. Jag tyckte den var mycket bra och den passade mig och min häst. Dessvärre har sadelstropparna och stiglädren nöts något helt enormt trots att jag skött all utrustning enligt Era rekommendationer. Jag har även en dressyrsadel i XX märke som jag köpte "då och då" med liknande problem. Jag bifogar bilder för att lättare förklara vad jag menar.

Jag har varit i kontakt med Er förut och fick då till svar att Ni ej tänkte åtgärda dessa problem förrän stropparna gått helt sönder, men det innebär ju en stor olycksrisk för mig som ryttare att rida i en sadel med bristfälliga sadelstroppar och stigläder.

Jag funderar på att vända mig till Konsumentvägledningen på kommunen för att få hjälp i detta fall om jag ej får seriös hjälp av Er. Jag har XX månader kvar på garantin på mina produkter och alla kvitton i behåll. (hoppas nu TS har detta oxå)

Tacksam för hjälp och snabb lösning på problemet.

MVH XXX, + telefonnummer
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Har nu pratat med dem på huvudkontoret och de skulle ta tag i detta och det låter som jag kommer få 2 helt nya sadlar. Men hon ville inte hoppas. Sadlarna skulle i sin tur isf retuneras till England där tillverkaren finns. Men hon skulle prata med returavdelningen och höra av sig så fort hon gjort det

Tack buke som öppnade mina ögon och öron;)
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Tagga ned lite först, då ger du ett seriöst intryck och den som läser blir mer vänligt sinnad och hjälper dig lättare än om du attackerar innan de ens hunnit läsa klart. Det KAN faktiskt vara så att du råkat få ett måndagsex (det ser ut som du har samma sadel som mig o den har jag använt MASSOR i över ett år o den är det inga fel på )

Skriv ex så här ist

Hejsan!

Mitt namn är XX.
I "månad" "år" köpte jag en XX sadel från Er. Jag tyckte den var mycket bra och den passade mig och min häst. Dessvärre har sadelstropparna och stiglädren nöts något helt enormt trots att jag skött all utrustning enligt Era rekommendationer. Jag har även en dressyrsadel i XX märke som jag köpte "då och då" med liknande problem. Jag bifogar bilder för att lättare förklara vad jag menar.

Jag har varit i kontakt med Er förut och fick då till svar att Ni ej tänkte åtgärda dessa problem förrän stropparna gått helt sönder, men det innebär ju en stor olycksrisk för mig som ryttare att rida i en sadel med bristfälliga sadelstroppar och stigläder.

Jag funderar på att vända mig till Konsumentvägledningen på kommunen för att få hjälp i detta fall om jag ej får seriös hjälp av Er. Jag har XX månader kvar på garantin på mina produkter och alla kvitton i behåll. (hoppas nu TS har detta oxå)

Tacksam för hjälp och snabb lösning på problemet.

MVH XXX, + telefonnummer

Kvitton finns;) Tur att man e aktsam!
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Har nu pratat med dem på huvudkontoret och de skulle ta tag i detta och det låter som jag kommer få 2 helt nya sadlar. Men hon ville inte hoppas. Sadlarna skulle i sin tur isf retuneras till England där tillverkaren finns. Men hon skulle prata med returavdelningen och höra av sig så fort hon gjort det

Tack buke som öppnade mina ögon och öron;)

Gud vad bra!
Härligt att du fick ett bättre bemötande denna gång!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 651
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 120
Senast: lillamy73
·
Utrustning För det första: Jag har väldigt dålig koll på sadelinpassning själv. Har enbart ridit på ridskola och köpte min första häst från...
2
Svar
28
· Visningar
3 958
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp