Mejram
Trådstartare
Denna hingst är bla godkänd i Hannover, Oldenburg mfl. Han är topp 1% av de tyska dressyrförärvarna, han har en son som är godkänd i Sverige (men som jag av olika anledningar inte är intresserad av). Han har ett mycket högt dressyrindex och jag kan inte tänka mig att det skulle vara några problem med att få honom godkänd av ASVH men allt tar tid. Pga av olika anledningar så har det tagits ett mycket hastigt beslut att betäcka stoet i fråga och det känns lite bråttom
Jag kan få upp semin snabbt så det är inga problem MEN jag vill givetvis ha gröna papper hos ASVH. Tyvärr går de (ASVH) inte att få tag på förräns på måndag så jag tänkte höra om det är någon här som har koll?
Blir det "automatiskt" gröna papper? Skulle det räcka med att lösa en "ett stoslicens"?
Skulle kunna lösa det genom att skicka ned flickan min till Tyskland men vill helst inte det....
Jag kan få upp semin snabbt så det är inga problem MEN jag vill givetvis ha gröna papper hos ASVH. Tyvärr går de (ASVH) inte att få tag på förräns på måndag så jag tänkte höra om det är någon här som har koll?
Blir det "automatiskt" gröna papper? Skulle det räcka med att lösa en "ett stoslicens"?
Skulle kunna lösa det genom att skicka ned flickan min till Tyskland men vill helst inte det....