Kan ja ställa ut?

verrdogan

Trådstartare
Har en skogisblandis på snart 2 år. Vill pröva att ställa ut henne och sen min nya katt bengalen. Men va ser dom på hos en katt? Vrt ju inte hur nått går till eller nått.
Va tror ni om dom 2 ja ska pröva med?
Först Bäbis (skogisblandningen)
DSC00514.jpg

DSC00061.jpg

Sen har vi Atte Bengaken
Atlas2.jpg

Atten1.jpg

untitledattlas.jpg

Va tror ni har dom nån chans ??

Sv: Kan ja ställa ut?

såg att bilderna på Bäbis inte va så lätta att se på då kanske. har fler om nån vill se =)

jag igen då =) får man ställa ut vilken katt som hellst? eller va är de för regler och klasser. Bembalen är ju renrasig, men hur blir dr då mrd den lilla blandisen.
All info ja kan få glädjer!:) :)

Blandrasen ställs som huskatt och eftersom det inte finns någon standard att döma efter då är det temperament, allmäntillstånd och charm som bedöms. Det handlar mycket om domarens egen smak helt enkelt. Inom SVERAK kan huskatter inte ta "championtitlar".

Huskatter måste vara äldre än 6 månader gamla, är de äldre än 10 månader gamla ska de vara kastrerade.

Raskatter bedöms efter standarden. Som högst kan katten få 100 p. Uppnås 88 p får katten ett Excellent, är det en vuxen katt kan den även ta cert och sedemera bli champion. Du kan läsa mer om det här.

För att ställa ut blandisen måste du ha ett huskattsbevis, den måste vara kastrerad (osäker på från vilken ålder), vaccinerad och chippad eller öronmärkt.
Du kan läsa mer på SVERAKS hemsida och där kan du även beställa blanketter för huskattsbevis och anmälningar mm.

För att ställa ut blandisen måste du ha ett huskattsbevis, den måste vara kastrerad (osäker på från vilken ålder), vaccinerad och chippad eller öronmärkt.
Du kan läsa mer på SVERAKS hemsida och där kan du även beställa blanketter för huskattsbevis och anmälningar mm.

Nej, huskattbevis behövs inte.

Det har pratats om att man skulle behöva ha huskattbevis, men än så länge har inte SVERAK infört det.

Visst kan du ställa ut. Men om dom inte har nån härstammning så går dom under vanlig huskatt. :bump: Fina kissar föresten!:bow:

Visst kan du ställa ut. Men om dom inte har nån härstammning så går dom under vanlig huskatt. :bump: Fina kissar föresten!:bow:

Bengalen har ja papper å stam på. Men den svartvita vet ja bara är en blandning med norsk sgogis å nå mer

Sorry!

Jag fick för mig att det krävdes huskattbevis. Tack för rättelsen, det är ju bra om man har rätt fakta.

IDP kräver huskattbevis och SVERAK har väl funderat på att också kräva det, så du var inte helt ute och cyklade i alla fall.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 945
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur