Kan inte se länkade bilder!

Lorelie

Trådstartare
Blir så trött på min knasiga dator...! Fast nu är det nog inte datorn i sig som är problemet utan ZoneAlarm.
Jag kan inte se länkade bilder på internet, alltså bilder som man kan klicka på för att öppna ett annat fönster.
Det här upptäckte jag först när jag uppdaterade en av mina äldre hemsidor, jag kunde inte se bilderna. När jag sedan tittade i koden så hade ZoneAlarm satt dit en bit kod på två ställen, samt att själva bildkoden var borta (img), kvar var bara länken (a href).

Har tittat i ZA inställningarna, men hittar inget om det jag letar efter.
Någon som har en idé?
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

ZoneAlarm är lite för bra, stäng ner brandväggen och skaffa dig en annan.
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

roslagen skrev:
ZoneAlarm är lite för bra, stäng ner brandväggen och skaffa dig en annan.


Vad finns det för andra då?
Jag har en lös brandvägg i låda också ( :D ), räcker det med bara den?
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

en lös brandvägg borde väl kunna funka, själv har jag norton på och då funkar det, när jag fick adsl installerade jag zonealarm och höll på att bli galen..... inget funkade då så nu förlitar jag mig på norton. Panda finns ju med den brukar vara bra och kommer ibland med som prova på med skivan som medföljer PC för alla.
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

roslagen skrev:
en lös brandvägg borde väl kunna funka, själv har jag norton på och då funkar det, när jag fick adsl installerade jag zonealarm och höll på att bli galen..... inget funkade då så nu förlitar jag mig på norton. Panda finns ju med den brukar vara bra och kommer ibland med som prova på med skivan som medföljer PC för alla.


Okej. Panda har vi haft, men det funkade tydligen inte för det var någon inne och gjorde nått, så vi fick ominstallera hela datorn...

provar att avinstallera ZA och se vad som händer
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

du behöer inte ens avinstallera det utan högerklicka bara på ikonen i verktygsfältet och "shut down ZA" och se om det blir skillnad på verksamheten

jag kan då bara rekommendera norton om du vill ha annan brandvägg
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

roslagen skrev:
du behöer inte ens avinstallera det utan högerklicka bara på ikonen i verktygsfältet och "shut down ZA" och se om det blir skillnad på verksamheten

jag kan då bara rekommendera norton om du vill ha annan brandvägg

Och jag kan bara avråda från det.. Vet inte vilken erfarenhet du har av det, men jag jobbar kvällar och helger som it-konsult/service-tekniker och jag har sett vilka massiva problem Norton skapar ibland. Det är så man blir mörkrädd...

(Ibland funkar det fint men alltför ofta strular det till sig riktigt rejält),
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

och jag och många med mig har det alldeles utmärkt med nortons brandvägg!
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

roslagen skrev:
och jag och många med mig har det alldeles utmärkt med nortons brandvägg!

Jupp, som jag sa, ibland funkar det fint. Ganska ofta för den delen. Men när det börjar bråka ställer det inte helt sällan till ett rent helvete. Inte ovanligt med ominstallationer..

Funderat på varför man så sällan (aldrig?) ser Norton ute på större företag?
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

för att du bor i en byhåla kanske....
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

roslagen skrev:
för att du bor i en byhåla kanske....

Ömm, pajkastning?

Kan du nämna ett stort företag som använder Norton?
Sen förstår jag inte vad min bostadsort har med saken att göra.
Händer att de ringer på mig från Malmö för att reda ut problem.
Så jag jobbar allt mellan Åhus -> kristianstad -> hässleholm -> Malmö.
Detta hör ju dock inte riktigt hit.

Får jag fråga vad du har för erfarenhet av datorer?

Edit: Den enda Norton produkt jag kan säga nu som är bra är Norton Ghost...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan inte se länkade bilder!

roslagen skrev:
du behöer inte ens avinstallera det utan högerklicka bara på ikonen i verktygsfältet och "shut down ZA" och se om det blir skillnad på verksamheten

jag kan då bara rekommendera norton om du vill ha annan brandvägg

Jag har haft Norton, och det var inte alls bra, så det vill jag inte ha igen.
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

Då får du ta ngt annat än Panda, Norton och ZoneAlarm! :-)
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

roslagen skrev:
Då får du ta ngt annat än Panda, Norton och ZoneAlarm! :-)

Har du en lös brandvägg hade jag nöäjt mig med den :). Antar att det är en "router" (multifunktionsbox) du har. NAT:en i dem är såpass säker att sålänge du inte har extremt känslig information som ryssarna vill åt så kan du ta det lungt ;).

Annars kan jag rekommendera Norman Firewall och du absolut vill ha en brandvägg...

Obs. Virusskydd måste du såklart endå ha, men det har du väll redan hoppas jag?
 
Sv: Kan inte se länkade bilder!

Zone alarm är en värdelös brandvägg, ställer oftast till mer oreda än nytta...dessutom är det ganska förkastligt att ha brandväggar I datorn. Skaffa en roter istället. Skulle brandväggen muppa sig i datorn finns risk att hela datorn ballar ur. Med en roter kan inte det problemet bli eftersom den ej är inne i datorn, utan en förbindelse INNAN datorn. Händer något med rotern så är det ju främst rotern som ballar ur, inte datorn.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
667
IT & mobiler Upptäckte helt plötsligt att jag får vidriga rekommendationer på youtube, massor av filmer med djur som parar sig. Och det handlar inte...
2
Svar
21
· Visningar
2 204
Senast: Monstermom
·
IT & mobiler Någonting har hänt och jag kan inte lösa det själv.. Någon med idéer? Min dator fungerade prickfritt på fm. Stängde av och slog på den...
Svar
13
· Visningar
3 673
Senast: Rie
·
IT & mobiler Jag kan inte kolla på Svt Play, bilden blir bara svart. Jag får fram alla små bilder på de olika programmen, men när jag klickar på...
Svar
5
· Visningar
2 792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp